مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش:

مهارت‌آموزی به اصلاح هرم شغلی کشور کمک می‌کند/ بیش از ۹۰۰ هزار دانش‌آموز هنرستانی داریم

آذرکیش با اشاره به تأکید بر مهارت‌آموزی، گفت: آموزش‌های مهارتی برای اصلاح هرم شغلی کشور کمک کننده است.

مهارت‌آموزی به اصلاح هرم شغلی کشور کمک می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش در همایش دستان کوچک، دستاوردهای بزرگ که در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: مهارت‌آموزی برای اصلاح هرم شغلی کشور مورد توجه قرار می‌گیرد و امسال با سه پایه شدن دوره کاردانش و فنی‌حرفه‌ای، ۳۳۰ هزار هنرجو وارد هنرستان‌های کشور شدند و تعداد دانش‌آموزان این شاخه به بیش از ۹۰۰ هزار نفر رسید.

وی ادامه داد: در دولت نیز به موضوع مهارت‌آموزی توجه می‌شود و رئیس جمهور سال گذشته زنگ بازگشایی مدارس را در یک هنرستان به صدا درآورد و امسال هم در سخنرانی اول مهر به موضوع مهارت‌آموزی تأکید داشت بر همین اساس ۱۶۰ رشته در دوره کاردانش و ۴۳ در شاخه فنی و حرفه‌ای داریم.

آذرکیش افزود: اکنون بیش از ۳۰ رشته در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند، همچنین با وزارت صنعت، معدن و تجارت توافق کرده و بیش از ۶۵ رشته در این حوزه فعال شده است.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید مشارکت در آموزش‌های مهارتی به طور جدی پیگیری شود و در اجرا تمام عوامل باید موثر و سهیم باشند، تصریح کرد: مهارت‌آموزی به تقویت تولید کمک می‌کند و برگزاری نمایشگاه‌های متمرکز به فرهنگ‌سازی مستمر برای این آموزش‌ها مفید باشد.

وی بیان کرد: در مواردی که امکانات لازم برای آموزش‌های مهارتی وجود ندارد، از ظرفیت برون‌سپاری استفاده می‌شود و در شهرستان‌های استان تهران هم امسال بیش از پنج برابر از این ظرفیت استفاده کرده‌اند.

آذرکیش با بیان اینکه توجه متوازن به ساحک‌های ۶ گانه را در دستور کار داریم، اظهار کرد: تمام تلاش در وزارت آموزش و پرورش بر این است که دانش‌آموزان از کارجویی به سمت کارآفرینی سوق یابند.

توجه دولت دوازدهم به آموزش همراه با تولید

در ادامه امیرعلی نعمت‌الهی قائم مقام وزیر و سرپرست مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش در همایش دستان کوچک، دستاوردهای بزرگ که در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: طی ماه‌های اخیر اقدامات خوبی در راستای اقتصاد آموزش و پرورش انجام شده است و امیدواریم در گام دوم انقلاب نتایج قابل ملاحظه‌ای را کسب کنیم.

وی به آموزش همراه با تولید و مهارت‌آموزی در دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: در این دوره اقداماتی ویژه‌ برای نظام آموزشی و مهارت‌آموزی در نظر گرفته شده است تا دانش‌آموزی که در این نظام وارد می‌شود بتواند برای آینده و کشورش مفید باشد.

نعمت‌الهی با اشاره به طرح بازی و یادگیری که روز گذشته به طور رسمی افتتاح شد، اظهار کرد: در این برنامه سعی شده تا دانش‌آموزان دوره ابتدایی بتوانند بازی‌هایی که خلاقیت و ابتکار را در آنها تقویت می‌کند، دنبال کنند و تربیت اقتصادی به تدریج در آنها شکل گیرد.

سرپرست مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش بیان کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای داخلی و تولید ملی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و آنچه امروز برای کشور مشکل‌ساز شده، همین مباحث اقتصادی است که دولت‌های زورگو سعی می‌کنند از این جنبه به کشور ضربه بزنند.

وی به سند آمایش استانی نیز اشاره کرد و گفت: این سند ابلاغ شده است و امیدواریم سازمان مدیریت به فراگیر شدن این سند کمک کند و نمایشگاه‌های دائمی در نقاط مختلف کشور برای نشان دادن دستاوردهای مهارتی فعال شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار