در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پیگیری وصول اعتبار ۳ میلیارد دلاری نوسازی مدارس از حساب ذخیره ارزی

رئیس سازمان نوسازی مدارس با اشاره به رشد قابل توجه بودجه در سال ۹۸ گفت: پیگیر وصول اعتبار سه هزار میلیارد دلاری هم هستیم.

رشد قابل توجه بودجه نوسازی مدارس در سال ۹۸/ پیگیری وصول اعتبار سه میلیارد دلاری از محل حساب ذخیره ارزیمهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند تخصیص اعتبارات به نوسازی مدارس بیان کرد: دی ماه سال گذشته اظهاراتی مبنی بر کاهش ۳۵ درصدی اعتبارات نوسازی مدارس مطرح شده بود و این در حالی است که بودجه اعلامی حدود ۵۱۸ میلیارد تومان در لایحه بودجه سال ۹۷ بود.

وی ادامه داد: بودجه در نظر گرفته شده برای سازمان نوسازی از سازمان برنامه در سال ۹۸، هزار و ۸۵۰ میلیارد به مجلس پیشنهاد شد و با توجه به بررسی‌های انجام شده بند‌هایی دیگر هم به آن اضافه شد.

رشد سه و نیم برابری اعتبارات طی یکسال گذشته

رخشانی مهر با اشاره به رشد بیش از سه و نیم برابری بودجه در لایحه سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ تصریح کرد: بازدید‌های جدی اعضای سازمان برنامه از استان‌ها و مناطق محروم مانند سیستان و بلوچستان به روند افزایشی تامین اعتبارات برای نوسازی مدارس کمک کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینکه تخصیص ۱۱۰ درصدی اعتبارات در یه ماهه اول امسال صورت گرفته است، گفت: با تامین و تخصیص اعتبارات بودجه‌ای کار‌های نوسازی و بازسازی مدارس و فضا‌های آموزشی را در دستور کار قرار داریم و اگر امسال هم تخصیص مناسب اعتبارات را داشته باشیم، بودجه قابل توجهی برای نوسازی در سال ۹۸ خواهیم داشت.

وی درباره بوجه سال ۹۸ نوسازی با اشاره به اینکه در کمیسیون تلفیق ۶ مصوبه برای نوسازی مدارس در نظر گرفته شده است، گفت: این مقولات اکنون در حال بحث در صحن مجلس است و امیدوارم که به نتیجه برسد کردند که به صحن رفته است و امیدوارم آن مصوبات در صحن علنی هم رای بیاورد.

تخصیص یک هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی به نوسازی مدارس

وی ادامه داد: یکی از تبصره‌هایی که ۲ روز گذشته در صحن مجلس رای آورد یک هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی برای نوسازی مدارس است که با احتساب اعتبارات قبلی تاکنون بودجه برای سال ۹۸ به ۲۸۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به چند تبصره دیگر درباره بودجه اشاره و اظهار کرد: علاوه بر اوراق اسلامی چند تبصره مانند مالیات آستان قدس، ۲۰ درصد ورودی حساب ذخیره ارزی، افزایش سهم از اعتبارات گاز هم در نظر گرفته شده است.

رخشانی مهر افزود: مالیات آستان قدس در قوانین دائمی برنامه ششم و قانون الحاق آمده بود، اما در بررسی‌های بودجه‌ای سال آینده و به منظور عدالت آموزشی برش بودجه‌ای برای  آن در نظر گرفته شد که تحقق آن کمک بزرگی به نوسازی مدارس است.

وی درباره اولویت‌های نوسازی مدارس با توجه به بودجه در نظر گرفته شده گفت: سازوکار اجرایی کردن بودجه باید بعد از تصویب در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد و هنوز تصمیم قطعی برای آن نداریم.

 پیگیری وصول اعتبارات از صندوق ذخیره  در کمیسیون اقتصادی دولت 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس درباره وصول سه میلیارد دلار از محل حساب ذخیره ارزی برای نوسازی مدارس گفت: پیگیری وصول سه میلیارد دلار در کمیسیون فرعی اقتصادی دولت مطرح شد و نظر آن‌ها با آموزش و پرورش همراه بود بنابراین وصول اعتبار منوط به تصویب آیین‌نامه‌ای در هیئت دولت است تا اعتبارات حساب ذخیره ارزی را مشخص کند.

وی گفت:  این آیین نامه مصوب شده و آخرین پیگیری‌ها نشان داد قرار است طی هفته آینده کمیسیون اصلی اقتصادی دولت برگزار شود و آنجا تصمیم بگیرند که چقدر از حساب ذخیره ارزی برای نوسازی مدارس درنظر بگیرند و به طور جدی پیگیریان هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
تو رو خدا زودتر
مدارس ما عين زندان مخروبه هستن
بچه من رو كانادا مدرسه ثبت نام كردن چيزايي ميگه كه آدم تازه ميفهمه طفل معصوم اينجا چي ميكشيده
آخرین اخبار