با امضای تفاهم نامه اقتصادی با استاندار‌ی خراسان رضوی، شرکت ایران خودرو خراسان به عنوان معین اقتصادی بخش احمداباد شهرستان مشهد تعیین شد.

ایران خودرو خراسان معین اقتصادی منطقه شدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، این تفاهم نامه میان رزم حسینی استاندار خراسان رضوی و زاهدی فرد مدیر عامل شرکت ایران خودرو خراسان منعقد و ایران خودرو خراسان به عنوان شانزدهمین معین اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی تعیین شد.

در نشست معین استانداری که به میزبانی ایران خودرو خراسان در محل مسجد جامع بینالود برگزار شد علاوه بر استاندار، قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، رسولیان معاون اقتصادی استاندار، فرماندار مشهد، امام جمعه شهر ملک اباد، بخشدار احمداباد، روسای شورا ها‌ی روستا‌های بخش احمداباد، سرمایه گذاران منطقه، جمعی از پرسنل ایران خودرو خراسان و مردم منطقه حضور داشتند.

قبل از این مراسم، استاندار خراسان رضوی در حاشیه بازدید از سالن‌های تولیدی شرکت ایران خودرو خراسان در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از حضور این شرکت در منطقه گفت: شرکت ایران خودرو خراسان ظرفیت اقتصادی خوبی برای کمک به اجرای طرح توسعه اقتصاد مقاومتی در منطقه بینالود و ارتقاء این منطقه ایجاد کرده است.

رزم حسینی تصریح کرد:شرکت ایران خودرو خراسان در منطقه‌ای قرار گرفته که ظرفیت توسعه دارد و امکان اسکان کارگران در منطقه باعث شده است که تا حد زیادی از هزینه‌های شرکت کاسته شود.

استاندار خراسان رضوی ضمن ابراز خرسندی از اینکه این شرکت پذیرفته به طرح مثلث توسعه اقتصادی که در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب است وارد شود افزود: امید است با همت مردم منطقه و همراهی‌های آن‌ها شاهد توسعه ایمن منطقه و بهبود معیشت مردم باشیم.
 
همچنین زاهدی فرد مدیرعامل ایران خودرو خراسان اظهار داشت: ظرفیت تولید این شرکت روزانه ۷۰۰ دستگاه خودرو در روز است که به علت برخی مشکلات اقتصادی به ۴۰۰ دستگاه خودرو کاهش یافته است که امید است با حضور استاندار جدید در خراسان رضوی و ارائه برخی راهکار‌ها این موانع برداشته شود.

وی افزود: در شرکت ایران خودرو خراسان تعداد پنج هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند که تعداد ۱۶۰۰ نفر از آن‌ها بومی منطقه هستند و این تاثیر بسزایی در پیشگیری از مهاجرت در منطقه داشته است.

لازم به ذکر است طرح عملیاتی معین که در استانداری خراسان رضوی اجرایی شده است بر اساس مفهومی تحت عنوان ((مثلت توسعه اقتصادی خرسان رضوی)) سه ضلع تعریف شده که در قاعده آن بخش خصوصی و در سایر اضلاع آن کارگزاران حکومتی و نمایندگان مجلس تعریف شده است و ائمه جمعه در مرکز این مثلث نقش نظارتی را به عهده دارند.

در این طرح شرکت‌ها در کنار دستگاه اجرایی، مجموعه حاکمیتی، امام جمعه و نمایندگان مجلس حوزه اقتصادی منطقه خود را به عنوان معین اقتصادی مدیریت می‌نمایند.
 
انتهای پیام//ف.ح

 

 

طرح عملیاتی معین در استانداری خراسان رضوی تحت عنوان مثلت توسعه اقتصادی خرسان رضوی اجرا شده است

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.