تلاش خوان گوایدو برای ورود کمک‌های آمریکا به ونزوئلا

سردسته مخالفان در ونزوئلا امروز برای وارد کردن کمک‌های آمریکا، به مرز ونزوئلا خواهد رفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی اکسپرس، خوان گوایدو، سردسته مخالفان در ونزوئلا امروز (پنج شنبه) قصد دارد برای وارد کردن آنچه کمک‌های بشردوستانه آمریکا به ونزوئلا خوانده شده، به مرز‌های این کشور با کلمبیا سفر کند.

طبق اعلام دفتر خوان گوایدو، رئیس جمهور موقت و خودخوانده ونزوئلا، وی امروز به همراه شماری از هوادارانش و نمایندگانی از پارلمان و به منظور واردات کمک‌های آمریکا، کاراکاس، پایتخت ونزوئلا را به مقصد مرز‌های کلمبیا ترک خواهد کرد.

خوان گوایدو، روز شنبه اعلام کرده بود کمک‌های آمریکا در مرز ونزوئلا را وارد کشور خواهد کرد.

تلاش خوان گوایدو برای ورود کمک‌های آمریکا به ونزوئلا در حالی انجام می‌شود که نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی این کشور واردات هرگونه کمک‌های آمریکا به کاراکاس را ممنوع و اعلام کرده است آمریکا تلاش دارد در کشورش کودتا کند. مادورو همچنین تمامی مرز‌های دریایی با جزایر هلندی کارائیب را به منظور توقف واردات کمک‌های آمریکا به ونزوئلا بسته است. نیکلاس مادورو همچنین گزارش‌ها در خصوص کمبود غذا و دارو را تکذیب کرده است. مادورو اعلام کرده است ۳۰۰ تُن کمک‌های بشردوستانه از روسیه به ونزوئلا ارسال خواهد شد.

همچنین شایان ذکر است «ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع ونزوئلا روز سه شنبه هشدار داد نیرو‌های مسلح در طول مرز‌های ونزوئلا در حالت آماده باش به سر می‌برند تا از هرگونه نقض تمامیت ارضی جلوگیری به عمل آورند.

از سوی دیگر، ونزوئلا از ۵۰ کشور خواسته است تا از درخواست این کشور از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل برای توقف تمامی تهدید‌ها مبنی بر مداخله نظامی علیه کشورش حمایت کنند.

این درخواست پس از آن صورت می‌گیرد که هفته گذشته، شماری از کشور‌های عضو سازمان ملل، بدون اشاره مستقیم به آمریکا، نقض میثاق سازمان ملل را محکوم و اعلام کردند مشکلات ونزوئلا، مسأله‌ای داخلی به حساب می‌آید.

این کشور‌ها همچنین در خصوص تهدیدات در رابطه با مداخله نظامی علیه یکپارچگی و تمامیت ارضی و استقلال سیاسی ونزوئلا ابراز نگرانی شدید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار