روسیه: تهدیدهای ترامپ علیه ارتش ونزوئلا نقض منشور سازمان ملل است

وزیر خارجه روسیه تهدیدهای اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه ارتش ونزوئلا را نقض منشور سازمان ملل و دخالت مستقیم در امور داخلی یک کشور مستقل دانست.

روسیه: تهدیدهای ترامپ علیه ارتش ونزوئلا نقض منشور سازمان ملل استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه می‌گوید تهدیدهای اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه ارتش ونزوئلا نقض منشور سازمان ملل و دخالت آشکار در امور داخلی یک کشور است.

وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه با بیان اینکه مسکو نگران اتفاقات ونزوئلا است، افزود: «تهدیدهای اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه ارتش ونزوئلا نقض منشور سازمان ملل و دخالت مستقیم در امور داخلی یک کشور مستقل است».

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه بار دیگر در اظهاراتی مداخله‌جویانه تلاش کرد ارتش این کشور را به نافرمانی از نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا ترغیب کند.

ترامپ خطاب به سران ارتش ونزوئلا گفت: «اگر این مسیر را انتخاب کنید از فرصت رقم زدن آینده‌ای ایمن و شکوفا برای تمامی مردم ونزوئلا برخوردار هستید، یا اینکه می‌توانید مسیر دوم را انتخاب کنید و به حمایت از مادورو ادامه دهید. اگر این مسیر را انتخاب کنید، نه پناهگاه ایمنی خواهید یافت، نه راه سهلی برای خروج در پیش خواهید داشت و نه راه گریز پیش رویتان خواهد بود. همه چیز را خواهید باخت.»

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در واکنش به تهدیدهای ترامپ علیه ارتش این کشور گفت: «ترامپ به سبک نازی‌ها صحبت می‌کند. چه کسی فرمانده نیروهای مسلح است؛ دونالد ترامپ از میامی؟ آنها فکر می‌کنند مالک کشور هستند».

ونزوئلا هم‌اکنون به علت دخالت آمریکا و کشور‌های غربی با بحران سیاسی و اقتصادی روبرو است. تنش اخیر در ونزوئلا پس از آن آغاز شد که خوان گوایدو، رئیس مخالفان دولت ونزوئلا در اقدامی غیرقانونی و با چراغ سبز آمریکا، اروپا و برخی از کشور‌های منطقه خود را رئیس‌جمهور معرفی کرد. در حالی که مردم ونزوئلا چند ماه قبل در انتخابات سراسری ریاست‌جمهوری با رأی قاطع، نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب کردند. گوایدو همچنین در ادامه اقدامات غیرقانونی و ساختارشکنانه خود با انتشار پیامی تصویری از مردم ونزوئلا خواست  علیه دولت قانونی این کشور به خیابان‌ها بیایند.

در حالی  آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های اروپایی و منطقه خوان گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده را رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌دانند که روسیه، ایران، چین، ترکیه، مکزیک، و کشور‌های دیگر اعلام کردند نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

دیوان عالی ونزوئلا  ضمن صادر کردن حکم ممنوع‌الخروجی گوایدو و اعمال برخی محدودیت‌های مالی، حساب‌های بانکی وی را نیز مسدود کرد. همچنین به درخواست دادستان کل ونزوئلا، تحقیقات قضایی درباره فعالیت‌های گوایدو علیه دولت منتخب این کشور و ارتباط وی با کشور‌ها و دستگاه‌های جاسوسی خارجی آغاز شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار