سخنگوی وزارت خارجه روسیه: درخواست ترامپ از ارتش ونزوئلا به منزله باج‌گیری است

«ماریا زاخارووا» ضمن محکوم کردن درخواست اخیر رئیس‌جمهور آمریکا از ارتش ونزوئلا، آن را نوعی باج‌گیری دانست.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه: درخواست ترامپ از ارتش ونزوئلا به منزله باج‌گیری استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، سه‌شنبه اعلام کرد درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از ارتش ونزوئلا برای حمایت از مخالفان این کشور که تحت هدایت خوان گوایدو هستند، باید به منزله اخاذی تلقی شود.

 ترامپ دوشنبه با سخنرانی در دانشگاه بین‌المللی فلوریدا در میامی گفت: ارتش ونزوئلا یا باید از مخالفان حمایت کند و اجازه ورود کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه را به کشور دهد و مورد عفو (گوایدو) قرار گیرد، یا ”همه چیز را از دست خواهد داد.“

زاخارووا درباره اظهارات ترامپ گفت: ”باج‌گیری به عنوان ابزاری برای بازگرداندن دموکراسی برای مردم ونزوئلا.“

گوایدو که فعالیت وی به عنوان رئیس پارلمان دو روز پیش در دادگاه عالی ونزوئلا لغو شد، خود را رئیس جمهور این کشور اعلام کرده است. آمریکا همان روز وی را به عنوان رئیس جمهور (موقت) ونزوئلا به رسمیت شناخت. کشور‌های گروه لیما (به جز مکزیک)، سازمان کشور‌های آمریکایی و شماری از کشور‌های دیگر از آمریکا در این خصوص دنباله‌روی کردند. نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا گفت این توطئه‌ای برای کودتا علیه دولت است و روابط دیپلماتیک خود را با واشنگتن قطع کرد.

چند کشور اروپایی برای مادورو ضرب‌الاجل تعیین کردند تا خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شود. این کشور‌ها پس از پایان ضرب‌الاجل، گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت به رسمیت شناختند. روسیه، بلاروس، بولیوی، ایران، چین، کوبا، نیکاراگوئه، السالوادور، سوریه، و ترکیه از مادورو حمایت کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار