الهیار ترکمن مطرح کرد؛

جزئیات اسکان نوروزی فرهنگیان برای عید ۹۸

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به تشریح شرایط اسکان نوروزی فرهنگیان در سال ۹۸ پرداخت.

جزئیات اسکان نوروزی فرهنگیان برای عید ۹۸به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی الهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در برنامه روی خط خبر شبکه خبر درباره شرایط اسکان نوروزی فرهنگیان، اظهار کرد: ستاد‌های اسکان نوروزی فرهنگیان فعال شده است و فرهنگیانی که شرایط لازم برای اسکان داشته باشند می‌توانند با مراجعه به سامانه اسکان فرهنگیان که در پرتال آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است با ذکر منطقه مورد نظر ثبت نام کنند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش برای ۱۱ میلیون نفر مسافر خدمات لازم را ارائه خواهد داد و ثبت نام در سامانه از فردا آغاز می‌شود و تا ۲۴ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فرهنگیان می‌توانند بخشی از فعالیت‌های خود را درباره ستاد اسکان از طریق ادارات رفاه و پشتیبانی پیگیری کنند، اظهار کرد: فرهنگیانی که در سامانه ثبت نام نکرده باشند برای اسکان در ایام نوروز در مراکز و مدارس در نظر گرفته شده از سوی آموزش و پرورش دچار مشکل خواهند شد.

الهیار ترکمن ادامه داد: در برخی از مناطق کشور که ظرفیت خالی وجود داشته باشد این ظرفیت را به ادارات گردشگری مناطق اعلام می‌کنیم تا غیر فرهنگیان هم امکان استفاده از ظرفیت‌های آموزش و پرورش را داشته باشند.

وی درباره امکانات مراکز اسکان فرهنگیان گفت: مدارس و گروه‌های ممتاز و درجه یک و ۲ تقسیم‌بندی می‌شوند که این اتاق‌ها دارای تخت، یخچال، تلویزیون و آشپزخانه مشترک است و بنابر نوع امکانات مراکز اسکان تعرفه‌ای متفاوت برای اتاق‌ها در نظر گرفته می‌شود که این تعرفه حداقل میزان ممکن خواهد بود تا فرهنگیان از تعطیلات نوروزی استفاده کنند و کمتر نگاه انتفاع به موضوع اسکان داریم.

پذیرفته شدن ۶۰ درصد درخواست‌های نقل و انتقال

اللهیار ترکمن درباره ضوابط نقل و انتقال معلمان برای سال تحصیلی آینده اظهار کرد: معلمان رسمی آزمایشی، پیمانی و کارکنان آموزش و پرورش می‌توانند از شرایط نقل و انتقال استفاده کنند، البته باید خلاء نیروی انسانی در منطقه مبدأ وجود نداشته باشد تا این درخواست پذیرفته شود.

وی ادامه داد: فرهنگیان دلایل مختلفی برای نقل و انتقال دارند که آنها را در ادارات کل بررسی می‌کنند و پس از آن پاسخ نهایی داده می‌شود.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به طور میانگین ۶۰ درصد درخواست‌ها پذیرفته می‌شود، گفت: آموزش و پرورش برای نقل و انتقال دائم و موقت ملزم به رعایت ضوابط است و از روش‌های دیگر و کارهای سفارشی این نقل و انتقال را انجام نمی‌دهیم.

اللهیار ترکمن بیان کرد: نتایج نقل و انتقال دائم تا اردیبهشت ۹۸ و نقل و انتقال موقت تا پایان فروردین ۹۸ مشخص خواهد شد، البته بازه زمانی ۱۵ تا ۲۵ شهریور ماه هم برای نقل و انتقالات اضطراری در نظر گرفته شده است که در این بازه زمانی شرایط خیلی خاص بررسی می‌شود بنابراین توصیه می‌کنیم تا فرهنگیان برای نقل و انتقال در بازه‌های زمانی پیشین اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه ثبت درخواست از دیروز آغاز شده است، گفت: فرهنگیان باید به سامانه مربوطه برای این فرایند مراجعه کنند و پس از نام نویسی مدارک و مستندات خود را به ادارات کل ارائه دهند.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: معلمانی که به تازگی وارد این حرفه شدند و تعهد خدمت دارند باید به این موضوع توجه داشته باشند که آموزش و پرورش هزینه‌ کرده است که تا افراد در بوم خود خدمت کنند بنابراین تا زمانی که تعهد خدمت آنها به پایان نرسیده باشد، امکان نقل و انتقال آنها وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۲۵ ۰۱ فروردين ۱۳۹۸
سلام.من از نیروهای مسلح واسه تفریح اومدم سمت همدان.داخل شهر ملایر جایی پیدا شد و برابر مقررات یک شب به ما اسکان دادند.جای پارک، کلاس بسیار تمیز، تلویزیون، یخچال، حمام، سرویس بهداشتی، و خلاصه کامل.دیگه نمیدونم چرا بچه های فرهنگی اینقدر از وضعیت مینالن.۳۶۵ روز سال اگه فقط پنج روز بهت مرخصی بدن خدایی چکار میکنی.ماهی دوبار افسر جانشین باشی چکار میکنی؟ هر جمعه پادگان باشی و هر روز ماموریت.صبحگاه و ورزش و مراسمات مداوم.قدر شغلتون رو بدونید و البته ما از معلمهای خودمون چیزی یاد نگرفتیم، نه ادبیاد گرفتیم، نه احترام به دیگران، نه احترام به محیط زیست، نه انگلیسی، نه عربی، نه نقاشی، نه خطاطی.معلم هنری داشتیم بنام آقایx میومد لرستان تدریس می کرد.لونقدری که از اون ترس داشتیم از معلم ریاضی نداشتیم.معلمهای خوبی باشید♥️
Iran (Islamic Republic of)
بله
۱۲:۵۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
به جای دعوا برین مدارس ها رو آباد کنین و کمک به همکاران خودتون کنین بزارین امسال میزبان خوبی باشیم پیشاپیش سال خوبی برایتون آرزو می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
عجبااااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
دوست عزیز معلمی که تو خرج خوراکش مونده بیزاره از سفر ومسافرت که اونجا هم بهش توهین بشه با منت بفرستنش تو یه مدرسه بعد بگن همه چی سرجاشه نه بزرگوار معلما در حال مرگ تدریجیند به خدا من معلمایی می شناسم هر هفته بنایی واستاد کاری میکنه دست فروشی میکنه دوره گردی میکنه شاگرد شوفری میکنه کجای کاری دوست عزیز معلمی که نتونه پنج کیلو گوشت واسه زنو بچش بخره به درک نره مسافرت وقتی مسافرت بره تا شش ماه باید نون خالی بخوره یا قسطاش عقب میفته یا نمی تونه قسط بده بانک جریمش می کنه پس چرا بره سفر همون جا تو خونش میمونه بزرگوار عزیز شما خودتون چون نفستون از جای گرم در میاد فکر می کنید معلم هم وضعش خوبه نه شاید معلمایی که زن ومرد هردو شاغلند بتونند گلیمشونو از اب بکشند یا اونایی که ژن برتر دارند یا وصلند به صاحبان قدرت وثروت ووامهای ارزان خوب باشند اما دوست عزیز اکثر معلما باسیلی صورتشونو سرخ نگه داشتند واز نجابتشونه که با سختی وقناعت روزگارشونو سپری می کنند اونقدر معلم ده بیست سال سابقه هست که هنوز مستاجره ونتونسته یه سقف واسه خودش وزن وبچش تهیه منه بعد شما میگین سفر نصف بیشتر افرادی که به نام معلم میان تو مدرسه ها معلم نیستند بلکه افرادی هستند که از من معلم شماره پرسنلی می گیرند واقامت می کنند تو مدارس .
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۲۱:۵۸ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
در ارگانهای دیگر سالانه انواع مزایا و عیدی به کارکنانشون میدهند اعم از دادگستری و نیروی انتظامی و ... و سالانه در یکی از هتلها ی آنچنانی تفریح می کنند و مرخصی های جورواجور ولی فرهنگیان با حقوق اندک و بدون مزایا دارن با سی چهل دانش آموز تو کلاس سروکله میزنند و عید هم باید بشینن توخونه و یا بروند و در مدارس به دردنخور مثلا اسکان فرهنگیان!!
United States of America
حسین
۰۶:۴۱ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
هم وطن عزیز شما معلمان را فقط دیده اید.کارکنان سایر ادارات را ندیده اید.در پاسخ به شما دو نکته را باید عرض کنم:اولا تعطیلی مدارس از ابتدا چه الان چه در گذشته در تقویم آموزشی بوده است و مربوط به امروز نیست ثانیا معلمان تعطیلات نمی خواهند بکذار حقوق و مزایا شان با کارمندان دیگر ادارات یکسان شود تعطیلات پیشکش تان و شما ظاهر را میبینید واز باطن خبر ندارید.با یک حساب سر انگشتی در مورد مرخصی سالانه و استعلاجی و ... سایر کاکنان دولت تعطیلات آنان از معلمان نیز بیشتر خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۴:۰۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
احسنت.واقعا عالیه، ظاهرمون بقیه رو میسوزونه، بابطنمون خودمون رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
فرهنگیان همه چیشون فراهم. همیشه هم می نالند. هفته ای پنج روز سر کارند. تابستون و عید و تعطیلات دیگه هم تعطیلند. تازه حقوق بیشترم میخوان. برای مسافرت هم جا دارند. اونوقت پرسنل نیروی انتظامی که تعطیل و غیر تعطیل و شب و روز سر کارند و برای چند روز مرخصی باید کلی اصرار کنند تا مرخصی بهشون بدن، برای تعطیلات و مسافرت اینقدر راحت بهشون اسکان نمیدن و باید با بدبختی جای اسکان پیدا کنن. جالبه هیچ وقت هم نه تحصن میکنن و نه بیچاره ها اعتراضی دارن. اینا یه کارمند هستند معلمان هم یه کارمند. ولی تفاوت از کجا تا کجا؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
متاسفانه خلاف ب عرضشان رساندن. نیروهای خدوم انتظامی عزیز هر سالمیتونن ب مشهد اونم با رزرو هتل تشریف ببرن . لطف بیشتر فکر کنید بعد حرف بزنید
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۲۱:۵۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
کلیه کارمندان و ارگان های دیگر وضعشون خوبه و این معلمها هستن که زجر می کشن با این سختی ها!ضمنا دوست عزیز تو چرا میسوزی؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
دوست عزیز پرسنل محترم نیروی انتظامی کجا شب وروز سر کارند یه هفته سرکار دو هفته استراحت کاش دور وبرتونو یه نگاه می کردین بزرگوار ببینین اوضاع واحوال معلما چه جوره وپرسنل محترم نیرو انتظامی چه جوره برادر عزیز هر کاری سختی خودشوداره اما توهین وافترا هم کار افراد سالم از نظر فکری نیست.
آخرین اخبار