تمدید مهلت ارسال آثار به ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس

مهلت ارسال آثار به ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس تمدیدشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،نصیری دبیر ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس، از تمدید مهلت ارسال آثار ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس تا چهارم اسفند خبر داد و گفت: گروه‌های تئاتر از تمام استان‌های کشور می‌توانند آثار خود را برای شرکت در جشنواره ارسال کنند.

وی با اعلام این خبر گفت: یکی از تفاوت‌های اصلی این دوره از جشنواره، افزایش گستره جغرافیایی است که به صورت سراسری برگزار شده و منطقه آزاد ارس آثار تئاتری از تمام استان‌های ایران را میزبانی خواهد کرد.

وی افزود: فراخوان این جشنواره در ماه‌های گذشته منتشر شده است و گروه‌های تئاتری می‌توانند فراخوان جشنواره را از سایت arasfz.ir دریافت کنند.

وی با اشاره به این‌که این جشنواره در دو بخش آیینی و آزاد برگزار می‌شود، عنوان کرد: در بخش آیینی، نگاه پژوهشی نسبت به آیین‌ها مورد تاکید دبیرخانه جشنواره بوده و بر همین اساس اولویت انتخاب نمایش‌ها در بخش آیینی، اجرای آیین‌های اقوام مختلف با بهره گیری از تکنیک‌ها، فنون اجرایی نو و بر اساس پژوهش‌های مستند در این حوزه است.

نصیری تاکید کرد: گروه‌های تئاتری باید آثار خود را در قالب سی دی و به همراه مدارک مورد نیاز به دبیرخانه این جشنواره به آدرس منطقه آزاد ارس، جلفا، سایت اداری سازمان منطقه آزاد ارس، ارسال کنند.

وی ادامه داد: هر کارگردان می‌تواند سه اثر نمایشی را به جشنواره ارسال کند، اما بر اساس فراخوان تنها یک اثر از هر کارگردان می‌تواند به بخش نهایی راه پیدا کند.

نصیری در زمینه داوری آثار ارسالی نیز گفت: آثار ارسالی تا ۱۲ اسفند توسط ایوب آقاخانی، فرزاد تقی لر و اتابک نادری به عنوان داوران بازبینی مورد بررسی قرار گرفته و در این تاریخ آثار راه یافته به مرحله اصلی جشنواره مشخص خواهد شد.

دبیر ششمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس، اظهار کرد: جشنواره تئاتر خیابانی ارس طبق روال سال‌های گذشته از هفتم فروردین، مصادف با روز جهانی تئاتر در شهر جلفا از منطقه آزاد ارس، افتتاح و تا روز ۱۰ فروردین ۹۸ برگزار خواهد شد. مراسم اختتامیه این جشنواره نیز در روز ۱۰ فروردین برگزار می‌شود.

گفتنی است، جشنواره تئاتر خیابانی ارس یکی از برنامه‌های نوروزی منطقه آزاد ارس است که با حضور گردشگران میلیونی این منطقه برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.