کاهش بهای نفت/ طلا بالا کشید

در معاملات امروز جمعه، بهای جهانی طلای سیاه با کاهش و طلای زرد با افزایش همراه بود.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای جهانی نفت در معاملات روز جمعه به تاثیر از رکورد جدید در افزایش ذخایر نفتی آمریکا و کاهش تقاضا برای خرید طلای سیاه با روند کاهشی همراه بود.

بر این اساس، بهای هر بشکه نفت برنت [شاخص قیمت‌گذاری بین‌المللی برای نفت خام] با ۲۰ سنت کاهش معادل ۰.۳ درصد، ۶۶ دلار و ۷۸ سنت معامله شد. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت [شاخص قیمت‌گذاری بین‌المللی برای نفت سبک] با ۱۲ سنت کاهش معادل ۰.۲ رصد، ۵۶ دلار و ۸۴ سنت دادوستد شد.

طبق گزارش سازمان اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) که روز پنجشنبه منتشر شد، میزان تولید نفت خام آمریکا در هفته گذشته در رکورد جدیدی به ۱۲ میلیون بشکه در روز رسیده است. به عبارت دیگر، تولید نفت خام آمریکا از آغاز سال ۲۰۱۸ حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داشته است. در حال حاضر، آمریکا تنها کشور جهان است که رکورد تولید ۱۲ میلیون بشکه نفت در روز را دارد که گفته می‌شود این اقدام در راستای کنترل بهای نفت، جلوگیری از افزایش آن، و خنثی کردن سیاست‌های اوپک برای کاهش تولید نفت است. با افزایش تولید نفت، سهام نفتی آمریکا نیز افزایش یافت.

در همین حال، بهای جهانی طلا امروز جمعه به تاثیر از نتایج دلگرم کننده اولیه در مذاکرات تجاری آمریکا و چین افزایش یافت. هر اونس طلای اسپات با ۰.۱ درصد رشد ۱۳۲۴ دلار و ۵۹ سنت معامله شد. بهای سایر فلزات گرانبها نیز در معاملات امروز افزایش یافت.

انتهای پیام/

بهای نفت و طلا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار