آیت‌الله شبستری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آیت‌الله مومن یکی از صاحب‌نظران در مجلس خبرگان بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایشان انسانی بسیار دقیق بود و به اینکه در امتحان خبرگان بسیار سخت‌گیر هستند، معروف بودند چرا که در احتیاطات بسیار دقت می‌کردند.

لمیه، رهبر معظم انقلاب و خانواده ایشان گفت: ایشان از نظر شخصیت علمی عالمی ممتاز بود و در حوزه بسیار خوب کار کرده بود خصوصا در رشته فقه و حقوق متبحر بود و علاوه بر فقاهت و علمیت شخصیت وارسته‌ای از نظر زاهد بودن و ساده زیستی ممتاز بود.آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با تسلیت رحلت فقیه بزرگ؛ آیت‌الله مومن و تسلیت به حوزه‌های علمیه، رهبر معظم انقلاب و خانواده ایشان گفت: ایشان از نظر شخصیت علمی، عالمی ممتاز بود و در حوزه خصوصا در رشته فقه و حقوق متبحر بود و علاوه بر فقاهت و علمیت، شخصیت وارسته‌ و ممتازی از نظر زهد و ساده زیستی بود.

وی با اشاره به هم‌درسی با آیت‌الله مومن افزود: من با ایشان بیش از ۵۰ سال هم‌درس بودم که با هم از درس‌های ابتدایی سطوح حوزه تا پایان سطوح عالیه و درس‌های خارج همکلاس بودیم و در این سال‌ها از ایشان یک نقطه ضعف و کار خلاف شرع و عرف ندیدم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در تمام این‌سال‌ها، ایشان را فردی ساده زیست، قانع، عالمی زاهد و انسانی اخلاقی و خلیق تشخیص دادم و تا آخر عمر هم با ایشان رفاقت داشتم و از آنجایی که ایشان در شورای نگهبان بودند و در قم تدریس داشتند، هفته‌ای دو روز با هم در شورای نگهبان جلسه داشتیم.

آیت‌الله شبستری با اشاره به عضویت آیت‌الله مومن در مجلس خبرگان گفت: ایشان در بعضی مسائل شورای نگهبان مثلا در انتخابات خبرگان راجع به افرادی که مورد بحث قرار می‌گرفتند، یکی از صاحب‌نظران بود.

وی ادامه داد: ایشان جزو ممتحنین خبرگان بود؛ یعنی کسانی که می‌خواهند در انتخابات شورای نگهبان شرکت کنند باید امتحان می‌دادند و ایشان جزو ممتحنین بود؛ هرچند امتحان از نظر علمی در قم انجام می‌شد، اما علاوه بر آن یکسری مشورت‌هایی لازم بود که افراد از نظر افکار سیاسی، اجتماعی، وضعیت زندگی و وجهه شخصیتی باید واجد شرایطی می‌شدند که ایشان در این مسائل با من مشورت می‌کردند و مشاوره می‌گرفتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت‌الله مومن اهل مشاوره بودند، گفت: ایشان انسانی بسیار دقیق بود و به اینکه در امتحان خبرگان بسیار سخت‌گیر هستند، معروف بودند چرا که در احتیاطات بسیار دقت می‌کردند.

شبستری در پایان گفت: من با معاشرت هایم با ایشان، وی را فردی وارسته، مخلص، ساده زیست، دارای فقاهت و علمیت دیدم که قطعا رحلت ایشان ضایعی بزرگ برای حوزه‌های علمیه بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار