انتقاد سازمان ملل از اعدام ۱۵ نفر در مصر

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل با انتقاد از اجرای حکم اعدام ۱۵ نفر در مصر، تأکید کرد این اعدام‌ها پس از محاکمه‌های ناعادلانه و شکنجه صورت گرفته است.

انتقاد سازمان ملل از اعدام ۱۵ نفر در مصربه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل با انتقاد از اجرای حکم اعدام ۱۵ نفر در مصر، تأکید کرد این اعدام‌ها پس از محاکمه‌های ناعادلانه و شکنجه صورت گرفته است.

بر این اساس، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز جمعه ضمن انتقاد از اعدام ۱۵ نفر در مصر در ماه فوریه جاری، از مسئولان قضایی این کشور خواست از اعتراف گرفتن از متهمان تحت شکنجه خودداری کنند.

صبح روز چهارشنبه گذشته 9 مصری به اتهام دست داشتن در ترور «هشام برکات» دادستان سابق مصر اعدام شدند.

«رابرت کولفیل» سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر در این باره گفت «این نگرانی عمیق وجود دارد که اقدامات قانونی و محاکمه عادلانه چه بسا در برخی موارد یا در همه موارد رعایت نشده است و تحقیقات مناسبی نیز درباره ادعاهای خطرناک مربوط به شکنجه (متهمان) انجام نشد.»

وی با اشاره به گزارش سازمان ملل در ژوئن سال ۲۰۱۷، از شکنجه در مصر انتقاد و گفت: «نباید هیچ گونه اعترافی که تحت شکنجه گرفته می‌شود، پذیرفت.» کمیساریای عالی حقوق بشر از مصر خواست اجرای احکام اعدام را متوقف کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار