کری: قاهره حکم اعدام صدها هوادار مرسی را لغو کند!

وزیر امور خارجه امریکا از دولت مصر خواست حکم دادگاه را درخصوص محکومیت 529 تن از هواداران "محمد مرسی" رئیس جمهور برکنار شده مصر به مجازات اعدام، لغو کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کری ضمن این درخواست هشدار داد: اجرای چنین حکمی پیام منفی برای جهان خواهد داشت و من عمیقا از صدور این حکم ناگهانی و بی سابقه یک دادگاه مصری که پس از برگزاری محاکمه سریع و دسته جمعی، به صدور احکام اولیه مجازات اعدام 529 شهروند اقدام ورزیده است، نگران شدم.

وزیر خارجه امریکا خاطرنشان کرد: این حکم به سادگی منطق و استدلال را به چالش می کشد و من از دولت موقت مصر می خواهم آن را لغو کرده و اجرای روند قانونی را درباره متهمان تضمین کند ؛هرگونه اقدامی کمتر از این ، بی احترامی به شجاعت همه کسانی خواهد بود که جان شان را فدای ارزش های دموکراتیک می کنند.
 
حدود 1200 متهم این پرونده از جمله 529 نفری که دوشنبه محکوم شدند به قتل و تلاش برای قتل در ارتباط با مرگ دو مأمور پلیس در ناآرامی های 14 اوت در منطقه «مینیا» در جنوب قاهره متهم هستند.

در همین حال عبدالفتاح السیسی فرمانده ارتش مصر که مرسی را از قدرت خلع کرد، اعلام کرد به منظور شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آینده مصر از سمت خود استعفا کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار