ارسال دومین محموله کمک‌های آمریکایی برای مخالفان دولت ونزوئلا

رهبر مخالفان ونزوئلا با نقض کردن ممنوعیت خروج از این کشور، به کوکوتا واقع در کلمبیا رفت تا دومین محموله از کمک‌های آمریکا برای مخالفان که در فرودگاه کوکوتا فرود آمده را تحویل بگیرد.

ارسال دومین محموله کمک‌های آمریکایی برای مخالفان دولت ونزوئلابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دومین محموله از کمک‌های آمریکا برای مخالفان دولت ونزوئلا، توسط نظامیان فرماندهی جنوبی ارتش آمریکا ارسال شده و در فرودگاه کوکوتا واقع در کلمبیا فرود آمد.

این در حالی است که نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا کمک‌های ارسالی از آمریکا را به دلیل اظهارات مداخله‌جویانه مقامات این کشور و تلاش آمریکا برای ایجاد کودتا در ونزوئلا رد می‌کند.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت که به درخواست خوان گوآیدو، رهبر مخالفان ونزوئلا، این کمک‌ها را ارسال کرده‌اند و دولت این کشور نیز باید اجازه ورود کمک‌ها را صادر کند. ارزش این محموله، ۱۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

از سوی دیگر گوآیدو با نقض کردن دستور ممنوعیت خروج از ونزوئلا، به شهر کوکوتا رفته و در مراسمی که برای حمایت و ارائه کمک‌های آمریکایی به مخالفان مادورو  برگزار شده بود، شرکت کرد.

خبرگزاری فرانسه همچنین به نقل از گوآیدو مدعی شد که ارتش ونزوئلا به او کمک کرده تا ممنوعیت خروج از این کشور را نقض کرده و به کلمبیا برود.

پیش از این دولت ونزوئلا محموله‌ای از کمک‌های بشردوستانه روسیه حاوی دارو و تجهیزات پزشکی را که از طریق سازمان بهداشت جهانی به این کشور ارسال شده بود، پذیرفت.

مادورو پیش از این اعلام کرده بود ۳۰۰ تُن کمک‌های بشردوستانه از روسیه به ونزوئلا ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار