نتایج نظرسنجی گالوپ نشان داد؛

اگر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا امروز برگزار می‌شد، ترامپ بازنده آن بود

نتایج نظرسنجی گالوپ نشان داد در صورتیکه امروز، روز برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ بود، دونالد ترامپ در آن انتخابات شکست می‌خورد.

اگر امروز انتخابات ۲۰۲۰ برگزار می‌شد، ترامپ بازنده آن بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، نتایج نظرسنجی جدید گالوپ نشان داد اگر امروز روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بود، دونالد ترامپ، رئیس جمهورآمریکا بازنده این انتخابات بود.

شبکه سی ان ان گزارش داد: براساس این نظرسنجی اگر امروز انتخابات ۲۰۲۰ برگزار می شد، دونالد ترامپ به احتمال قریب به یقین در آن شکست می‌خورد. یافته‌های حاصل از این نظرسنجی نشان داد اگرچه اتفاقات بسیاری از امروز تا روز برگزاری انتخابات سال ۲۰۲۰ خواهد افتاد، در ۱۷ ایالتی که میزان محبوبیت ترامپ بالای ۵۰ درصد است، در مجموع ۱۰۲ رای الکترال را در اختیار دارند. ایالت‌های که میزان محبوبیت رئیس جمهور فعلی آمریکا کمتر از ۴۰ درصد است دارای ۲۰۱ رای الکترال هستند.

ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به کسب آرا در تمامی ایالت‌ها نیاز دارد، بجز یک یا دو ایالت که در سال ۲۰۱۸ میزان محبوبیت او در آن‌ها بین ۴۱ تا ۴۹ درصد اعلام شد.

این همان موضوع چالش برانگیز پیش روی ترامپ و کمپین انتخاباتی او از امروز تا سوم نوامبر ۲۰۲۰ است. در این نظرسنجی به برخی ایالت‌های که میزان محبوبیت ترامپ در آن‌ها کمتر از ۴۹ درصد است، اشاره شد: ایالت تگزاس (۴۱ درصد)، ایالات میشیگان (۴۲ درصد)، ایالت پنسیلوانیا (۴۲ درصد) و ایالت فلوریدا (۴۳ ردصد). این چهار ایالت در مجموع ۱۰۳ رای الکترال را در اختیار دارند.

در نظرسنجی گالوپ یادآور شده است که ترامپ در ایالت‌هایی بیشترین میزان محبوبیت را دارد، که جمعیت پایین و در نتیجه میزان رای الکترال کمتری دارند. از میان ۱۰ ایالتی که در نظرسنجی گالوپ میزان محبوبیت ترامپ در سال ۲۰۱۸ در آن‌ها بالا بدست آمد، تنها ایالت تنسی بالاترین میزان رای الکترال را دارد و آن نیز تنها ۱۱ رای است. در مجموع ۱۰ ایالت مذکور ۵۷ رای الکترال را در اختیار دارند. در مقابل در مجموع ۱۰ ایالتی که ترامپ کمترین میزان محبوبیت را دارد، به طور کلی ۱۷۳ رای الکترال را در انتخابات دارند.

سی ان ان در پایان یادآور شد نتایج این نظرسنجی می‌تواند برای رئیس جمهور آمریکا نگران کننده باشد، نظرسنجی گالوپ حاکی از آن است که او طی ۶۲۰ روز (مانده به انتخابات ۲۰۲۰) شغل خود را از دست خواهد داد. نتایج نظرسنجی جدید گالوپ چشم‌انداز سختی را برای پیروزی ترامپ برای دومین بار در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به تصویر می‌کشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار