پیش‌بینی شرکت میشل اوباما در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا

بنا به گزارش دیلی میل، محبوبیت بالای میشل اوباما، همسر رئیس‌جمهور سابق آمریکا باعث افزایش فشار‌ها از سوی حزب دموکرات به او برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا می‌شود.

محبوبیت بالای بانوی اول سابق آمریکا او را وادار به نامزدی در انتخابات 2020 می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، در حالی که میشل اوباما، بانوی اول سابق آمریکا بارها شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 را رد کرده با این حال مقامات ارشد واشنگتن معتقدند که محبوبیت بالای وی سبب خواهد شد تا دموکرات‌ها از او بخواهند در تصمیم خود در این باره تجدیدنظر کند.

محبوبیت زیاد میشل اوباما به کتاب خاطرات او مربوط می‌شود که از زمان انتشار در ماه نوامبر گذشته تاکنون در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار گرفته است. همسر او باراک اوباما، اولین رئیس جمهور سیاه پوست در تاریخ آمریکا است که برای نخستین بار در سال 2006 با انتشار کتاب «جسارت امید» به اندیشه های پیرامون بازپس گیری رویای آمریکایی پرداخت. اوباما چند ماه پس از انتشار کتابش در فوریه 2007 خبر از آمادگی خود برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا  داد که در نهایت پیروز انتخابات شد.

کارشناسان همچنین تلاش های صورت گرفته از سوی میشل اوباما برای تبدیل شدن به اولین رئیس جمهور زن در آمریکا را یادآور شدند. شایعات مربوط به نامزدی میشل اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور زمانی قوت گرفت که مایک هوکابی، که نامزدی حزب جمهوری‌خواه را در سال 2008 از دست داد، در وب سایت خود پیش بینی در این باره را منتشر کرد. در این پیش بینی آمده است: میشل اوباما تحسین برانگیزترین زن در سال 2018 است. اکنون وقت آن است تا یک پیش بینی برای سال 2019 انجام دهم: بانوی اول سابق آمریکا شرکت خود در انتخابات سال 2020 را اعلام می‌کند و نامزدی حزبش را بدست خواهد آورد.

دیلی میل نوشت از زمان شکست هیلاری کلینتون (نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016) مجموعه افرادی که برای روابط عمومی میشل اوباما کار می‌کنند به آرامی در حال نفوذ بوده‌اند و در 13 نوامبر سال 2018 و با انتشار کتاب او با عنوان «شدن» به سرعت زیادی وارد عمل شدند. این وب سایت همچنین منظور میشل را از انتخاب واژه «شدن» برای نام کتابش، نامزد ریاست جمهوری شدن دانست. کتاب جدید همسر رئیس جمهور سابق آمریکا به نام «شدن» در هفته نخست ارائه به بازار بیش از 1.4 میلیون نسخه فروش کرد.

با این حال به نظر می‌رسد نامزد شدن او برای انتخابات 2020 در مغایرت با کتاب خاطراتش باشد که در آن نوشته بود: هیچگاه طرفدار سیاست نبودم و تجربه من طی ده سال گذشته تغییر اندکی در این مسئله ایجاد کرده است. 

میشل اوباما زمانی اعلام کرد: «سیاست آن چیزی نیست که من دوست دارم انجام دهم.» وی تاکید کرد همسرش باراک اوباما بارها او را برای ورود به دنیای سیاست به خصوص کاخ سفید متقاعد کرده است، ولی اجازه نمی‌دهد سیاستمداران برای متقاعد کردنش جهت ورود به عرصه سیاست به او نزدیک شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار