ترامپ به منظور کاهش ورود مهاجران به آمریکا در تکاپو است

کارگران در صف انتظار صدور ویزا برای ورود به آمریکا

بنابر اعلام منابع آگاه، دولت دونالد ترامپ صدور ویزا برای کارگران ماهر خارجی را به شدت کاهش داده است.

کارگران خارجی در صف انتظار صدور ویزا برای ورود به آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، بر اساس گزارش نهادهای فدرال ایالات متحده آمریکا، دولت دونالد ترامپ اعطای ویزا به کارگران ماهر خارجی را کاهش داده است. بررسی دقیق «کارگران خارجی» یکی از وعده‌های انتخاباتی ترامپ برای اولویت دادن به نیروی کار آمریکایی بود.

شمار ویزاهای کار صادر شده در طول دوره دو سال نخست ریاست جمهوری  ترامپ دست‌کم از سال ۲۰۱۵ به این سو بی‌سابقه بوده است. این در حالی است که کارگران ماهر، مدت بسیار بیشتری را در انتظار دریافت روادید ورود به خاک آمریکا می‌گذرانند.

مقام‌های دولت جمهوری‌خواه آمریکا می‌گویند بر اساس اصلاح مقررات مربوط به مهاجرت، اولویت به کارگران آمریکایی داده شده، تخلفات مهاجرتی کاهش یافته و روند دریافت روادید «منطقی‌تر» شده است. با این حال، وکلای امور مهاجرت معتقدند با وجود درخواست‌های قانونی موکلانشان، نهادهای مهاجرتی پرونده‌های آن‌ها را در روندهای پر پیچ و خم اداری می‌اندازند.

اطلاعات منتشر شده از سوی سرویس شهروندی و مهاجرت آمریکا نشانگر آن است که در سال مالیاتی ۲۰۱۸ (منتهی به ۳۰ سپتامبر) ۶۱ هزار درخواست ویزای تیپ H-1B ورود به آمریکا در همان مرحله ثبت، رد شده است. این گونه از ویزا به کارگران دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر داده می‌شود. این شمار درخواست رد شده، ۲ برابر بیشتر از میزان ویزاهای رد شده در تمام سال ۲۰۱۷ است.

یکی از برنامه‌های فعلی رئیس جمهور آمریکا کاهش ورود مهاجران به این کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار