مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان:

ورزش زورخانه‌ای رسوم مبتنی بر فتوت و جوانمردی است

جانعلی گفت: ورزش زورخانه‌ای دارای ارزش‌های فردی و اجتماعی، ساختار ورزشی مناسب، رسوم مبتنی بر فتوت و جوانمردی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مجتبی جانعلی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان در  جلسه هم اندیشی هیئت زورخانه‌ای استان بر انتقال این نوع ورزش به نسل آینده تاکید کرد و گفت: ورزش زورخانه‌ای دارای ارزش‌های فردی و اجتماعی، ساختار ورزشی مناسب، رسوم مبتنی بر فتوت و جوانمردی است.

وی در ادامه افزود: در ورزش کشور دو بعد همگانی، قهرمانی مد نظر است که باید نگاه ویژه‌ای به بحث ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای که از ورزش‌های اصیل و تاریخی است داشته باشیم و اگر ورزش را کالبد و جسم محسوب کنیم، فرهنگ پهلوانی و جوانمردی روح این کالبد است، که باید این روح پهلوانی تقویت شود.

مجتبی جانعلی با تاکید بر اینکه به دنبال فرهنگ پهلوانی هستیم تا در همه رشته‌های ورزشی ورود کرده و توسعه پیدا کند گفت: ورزش پهلوانی نسبت به سایر ورزش ها، از بعد مذهبی و معنوی بیشتری برخوردار است و همین توجه به معنویات باعث شده است تا این ورزش‌ها جایگاه ویژه‌ای در بین فرهنگ عام داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با بیان اینکه امروزه با وجود هجمه‌های ضد فرهنگی غرب مخصوصا در بین نسل جوان نیاز به اشاعه فرهنگ ایرانی، اسلامی و توجه به معنویات بیش از بیش احساس می‌شود گفت: می‌توان با جذب جوانان به سوی ورزش پهلوانی موجبات نزدیکی این قشر یا نسل به معنویات را فراهم آوریم.

انتهای پیام / گ

جلسه هم اندیشی هیئت زورخانه‌ای استان سمنان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار