برپایی جشنواره عرضه و طبخ آبزیان در ساری

جشنواره عرضه و طبخ آبزیان از فردا یکشنبه ۵ اسفند ماه به مدت ۵ روز در بوستان ولایت ساری برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،کریم زاده معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران گفت: درجشنواره عرضه و طبخ آبزیان ۳۰ غرفه تا پنج شنبه ۹  اسفند ماه نسبت به عرضه و طبخ آبزیان شرکت دارند.

وی افزود: در عصر آخرین روز در محل جشنواره، مسابقه طبخ ماهی در ۵ محور کیفیت و طعم غذا، بهترین تزﺋینات، باصرفه بودن، حفظ ارزش غذایی و سهولت در طبخ برگزار می‌شود که شهروندان می‌توانند با طبخ آبزیان باتوجه به محور‌های فوق درمنازل و تحویل آن درساعت ۱۶ روز پنجشنبه ۹ اسفندماه درمحل جشنواره از جواﺋز آن بهره‌مند شوند.

کریم زاده گفت: ماهی یکی از مهم‌ترین منابع تامین پروتئین‌های مورد نیاز انسان است که به عنوان منبع مهمی از ریز مغذی‌ها، مواد معدنی و پروتئین‌ها دارای ارزش بیولوژیکی بالایی است و حاوی طیف گسترده‌ای از اسید‌های آمینه ضروری است که ضریب هضم پذیری نسبتا بالایی دارد که برای همه‌ی گروه‌های سنی مناسب است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران افزود: ماهی به دلیل دارا بودن ترکیبات مفید و سودمند بعنوان یک ماده مغذی و کامل شناخته شده است که مصرف یک تا دو وعده ماهی در هفته از سوی کارشناسان تغذیه برای حفظ و بهبود سلامت بدن توصیه شده است.

کریم زاده با بیان اینکه سرانه مصرف ماهی استان، حدود ۱۴ کیلوگرم است، افزود: هرچند سرانه مصرف ماهی در استان نسبت به سایر استان‌ها وکشور دروضعیت مطلوب قرار دارد، ولی با سرانه استاندارد جهانی هنوز فاصله زیادی داریم.

وی گفت: این جشنواره گام مهمی است برای ترویج فرهنگ مصرف ماهی و معرفی شیوه‌های متنوع طبخ که در این جهت هر روز با استفاده از مربیان طبخ و آشپزی کلاس‌های آموزشی به صورت رایگان در محل جشنواره برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ م

عرضه و طبخ آبزیان به مدت ۵ روز در بوستان ولایت ساری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.