کشتی آرای در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

افزایش ۴۸۰ هزار تومانی حباب سکه/تقاضا در بازار طلا افزایش یافت

یک مقام مسئول از افزایش نرخ ارز و تقاضا در بازار طلا و سکه خبر داد و گفت: امروز حباب سکه ۴۸۰ هزار تومان افزایش داشته است.

محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفت وگو با خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضع طلا و سکه در بازار گفت: امروز حباب سکه ۴۸۰ هزار تومان افزایش  داشته است.

کشتی آرای با بیان اینکه قیمت سکه بالای ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است اظهار کرد: این امر بر طلا هم تاثیر گذاشته است که علت آن را می‌توان به افزایش نرخ ارز و تقاضا در بازار نسبت داد.


بیشتر بخوانید: قیمت طلا و سکه ۸.۵ درصد افزایش داشته است 


به گفته رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر، قیمت طلا و سکه را در بازار نمی‌توان پیش بینی کرد.

کشتی آرای با تاکید بر اینکه تقاضایی برای خرید مصنوعات ساخته شده وجود ندارد، گفت: مردم به دلیل اعمال اجرت ساخت و  مالیان بر ارزش افزوده بر مصنوعات، این دست طلا را خریداری نمی‌کنند و از جنبه سرمایه‌گذاری به خرید طلای خام و آب شده روی آورده‌اند.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر  در ادامه اظهار کرد: از نظر کارشناسی خرید طلای آب شده از سوی مردم بسیار خطرناک است، زیرا افراد غیرخبره توانایی تشخیص عیار طلای آب شده را ندارند و خرید طلای آب شده و خروج آن توسط مردم از بازار از حجم مواد اولیه موجود در کسب‌وکار صنف طلا می‌کاهد.

امروز در بازار آزاد تهران، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به قیمت ۴ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان رسید، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

هر قطعه نیم سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۸۴۰ هزار تومان فروخته شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار آزاد به ۴۲۴ هزار و ۷۱۰ تومان رسید. هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با قیمت ۱۳۲۸ دلار و ۶۳ سنت معامله شد.

انتهای پیام/

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به قیمت ۴ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار