در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته؛

افزایش ۳۰ متری تراز آب در دریاچه سد دز

مدیرعامل سد و نیروگاه دز گفت: ارتفاع آب در این سد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰ افزایش نشان می‌دهد.

سعید رئوفی نسب، مدیرعامل و رییس هیئت مدیره سد و نیروگاه دز درخصوص وضعیت کنونی این سد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به بارش‌های بسیار خوب رحمت الهی از ابتدای سال آبی جاری در استان، در این مدت آورد آب به سد دز حدود ۵ میلیارد مترمکعب ثبت شده است.

وی بیان کرد: از این میزان آورد آب، حدود ۲ میلیارد مترمکعب از طریق سرریز‌ها و حدود ۲ میلیارد متر مکعب به منظور تولید برق رهاسازی شده و حدود یک میلیارد متر مکعب در پشت سد ذخیره شده است.

رئوفی نسب با بیان اینکه در سال ۹۶ بدلیل بارش بسیار اندک باران و وقوع خشکسالی کم سابقه، میزان آورد و ذخیره آب در سد دز به شدت کاهش یافت، اذعان داشت: در سال جاری ارتفاع آب در این سد در مقایسه با سال گذشته ۳۰ متر و به عبارتی دیگر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب افزایش نشان می‌دهد.

مدیرعامل سد و نیروگاه سد دز در ادامه با اشاره به اینکه این نیروگاه ۸ واحد تولید برق دارد افزود: از این تعداد واحد تولیدی، ۶ واحد با تمام ظرفیت در مدار تولید برق هستند و ۲ واحد دیگر در ماه‌های آتی، پس از انجام عملیات اورهال وارد مدار خواهند شد.

این مقام مسئول ظرفیت هر کدام از واحد‌های تولید برق سد و نیروگاه دز را ۶۵ مگاوات عنوان کرد و اظهار داشت: ظرفیت کلی تولید برق ۸ واحد، ۵۲۰ مگاوات است.

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سد و نیروگاه دز اظهار امیدواری کرد؛ که با توجه به بارش‌های بسیار خوب و ذخیره مناسب، در تابستان سال آینده تولید برق قابل توجهی خواهیم داشت و همچنین کمک شایانی به رونق کشاورزی در پایین دست سد دز خواهد شد.

بازدید ۱۰ هزار نفر از سد دز

سعید رئوفی نسب بیان داشت: بارش باران سبب جان بخشیدن به سد دز و طبعیت اطراف آن شده و به همین علت بازدیدکنندگان زیادی را از شهر‌های اطراف را به دیدن این سد جذب می‌کند.

وی اظهار کرد: این در حالی است که در طی هفته حدود ۱۰ هزار نفر از مردم شهر‌های اطراف نظیر دزفول، اندیمشک و همچنین شهر‌هایی از استان ههای همجوار برای بازدید به سد دز آمده اند.

رئوفی نسب اذعان داشت: همچنین این سد در ایام تعطیلات نوروز پذیرای بازدیدکنندگان از سراسر کشور خواهد بود.

انتهای پیام/گ

خروج سد دز از شرایط بحرانی

برچسب ها: هواشناسی ، انتقال آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار