حضرت زهرا (س) معیار محبت و مودت به اهلبیت(ع) است

امام جمعه موقت اهواز در آیین افتتاحیه سالن چند منظوره دبیرستان متوسطه اول شهید علی بیت سیاح ناحیه یک اهواز، حضرت زهرا (س) را معیار محبت و مودت به اهلبیت(ع) دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در آیین افتتاحیه سالن چند منظوره دبیرستان متوسطه اول شهید علی بیت سیاح ناحیه یک اهواز گفت: حضرت زهرا (س) جگرگوشه پیامبر خدا (س ) است و ایشان همواره بر لزوم اهمیت جایگاه این بانوی عظیم الشان تاکید داشته اند.

حضرت زهرا (س) معیار محبت و مودت به اهلبیت(ع) است

وی اظهار داشت: ما شیعیان مفتخریم که محبت حضرت فاطمه (س) را در دل داریم و ایشان را الگو و اسوه خود در زندگی قرار می دهیم.

آیت الله حیدری، بهره گیری از امکانات آزمایشگاهی را موجب موفقیت هرچه بیشتر دانش آموزان دانست و افزود: فعالیت های عملی – مهارتی و استفاده از آزمایشگاه ها و سالن های مجهز به رایانه موجب پیشرفت علمی و کسب تجربه دانش آموزان خواهد شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دانش آموزان باید مفاهیم قرآنی و تاکیدات اهل بیت را در زندگی به کار ببندند تصریح کرد: بنابر آیه 204 از سوره مبارکه اعراف باید سخنان قرآن کریم را با گوش جان پذیرا باشیم.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به در پیش بودن میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) اذعان داشت: روایت پیامبر (ص) که فرمودند "فاطمه بضعه منی " توسط همه محدثان شیعه و سنی نقل شده و نشان دهنده میزان اهمیت جایگاه این بانوی عظیم الشان دارد.

حضرت زهرا (س) معیار محبت و مودت به اهلبیت(ع) است

تبلور ایده های نو در بستر تکنولوژی های نوین امکانپذیر است

سید جاسم موسوی اصل، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در آیین افتتاح سال چند منظوره دبیرستان متوسطه اول شهید علی بیت سیاح این ناحیه گفت: با انجام آزمایش عملی، رشته فکری دانش آموزان از مرحله آموخته ذهنی به عمل نزدیک می‌شود و قدرت تجسم پرورش می‌یابد .

وی با اشاره به لزوم توسعه سالن های رایانه و آزمایشگاه ها در مدارس افزود: داشتن تفکر و ذهن خلاق اساس وپایه اختراعات و نوآوری به شمار می آید و آزمایشگاه های مدارس مکان مناسبی برای پرورش ذهن خلاق و تفکر اندیشمندانه است.

موسوی اصل اظهار داشت: پیشرفت و پیشبرد مهارت‌های علمی و عملی در انجام دادن آزمایش است وبرای رسیدن به درک نکات درسی، توضیح عملی و تفهیم به دانش آموزان باید به سمت تقویت و گسترش فعالیت های آزمایشگاهی گام برداشت.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز تصریح کرد: تشویق دانش آموز به طرح ایده‌های نو، ایجاد زمینه تفکر باانجام آزمایش و همچنین پرورش خلاقیت دانش آموزان از دیگر اهداف وجودی آزمایشگاه های مدارس است.

این مقام مسئول وجود آزمایشگاه ها و تقویت آن ها را لازمه کیفیت بخشی فعالیت های آموزشی مدارس برشمرد و اذعان داشت: ایده های نو در فضاهای آزمایشگاهی رقم خواهد خورد و برای تحقق این امر باید تمامی مدارس از آزمایشگاه های مطلوب و با کیفیت برخوردار باشند.

سید جاسم موسوی اصل با بیان اینکه تکنولوژی و رایانه در زندگی روزمره نقش مهمی دارند، بیان کرد: بهره گیری دانش آموزان از تکنولوژی های نوین باعث تسهیل در امر یادگیری خواهد شد .

انتهای پیام/گ

لزوم الگو و اسوه قرار دادن حضرت زهرا(س) در زندگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.