اعمال اقدامات زودبازده و کم هزینه برای کاهش تلفات جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: اقدامات زودبازده و کم هزینه با در نظر گرفتن مطالعات دقیق در کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای مدنظر قرار گیرد.

اعمال اقدامات زودبازده و کم هزینه برای کاهش تلفات جاده‌ایبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در جلسه کمیته ایمنی راه‌ها که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط برگزار شد با اشاره به نیاز تعیین پراکنش تصادف به صورت هفتگی با دسته بندی آمار‌هایی از قبیل: جرحی و فوتی به صورت لایه‌های جداگانه، گفت: آنالیز و بررسی پراکنش تصادفات در قالب نقشه‌های gis باعث شفاف سازی در تصمیم گیری‌ها در زمان‌های خاص به صورت آسان و سریع می‌شود. همچنین با توجه به نزدیکی طرح نوروزی لزوم افزایش گشت‌های نامحسوس مدنظر است.

وی با اعلام آمادگی این اداره‌کل برای افزایش ۳۰ تا ۳۵ دستگاه خودرو برای گشت‌های نامحسوس در محور‌های تمام استان، افزود: این افزایش مشروط به بررسی دقیق آمار تصادفات در ده ماهه امسال و جانمایی دقیق حضور پلیس خواهد بود.

سیاهپور با اشاره به آمار بدست آمده مبنی بر کاهش آمار تلفات ۳۰ کیلومتری شهر‌های استان در حدود ۶۲ درصد گفت: باید نسبت به اجرای اقدامات زودبازده و کم هزینه در این زمان خاص توجه بیشتری داشته باشیم و برنامه‌های علمی میان مدت و بلند مدت در سال آینده اقدام کنیم. از طرفی عزم جدی تمام دستگاه‌ها مرتبط با حوزه ایمنی راه‌ها مشروط به اخذ تصمیمات کارشناسی و بهره‌برداری از تجربیات و مشخص کرددن تعهدات هر دستگاه نسبت به کاهش تصادفات و پرهیز از دستور کار‌های لحظه‌ای اقدام موثر داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، بر نقش رسانه‌ها و نظام آموزشی به عنوان اقدام زودبازده برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی منتج به کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای تاکید کرد.
انتهای پیام/م

اعمال اقدامات زودبازده و کم هزینه برای کاهش تلفات جاده‌ای

برچسب ها: حمل و نقل ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.