حماس، جنبش فتح را به نقض توافقات آشتی ملی متهم کرد

حماس ضمن محکوم کردن جنبش فتح اعلام کرد خودداری از ایجاد اصلاحات مورد توافق در سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف)، نقض توافقات درباره آشتی ملی فلسطین است.

حماس، جنبش فتح را به نقض توافقات آشتی ملی متهم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، جنبش حماس اعلام کرد خودداری از ایجاد اصلاحات مورد توافق در سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف)، نقض توافقات درباره آشتی ملی فلسطین است.

حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس روز شنبه گفت: «اینکه جنبش فتح هیچ پیشرفتی در مسیر اصلاح سازمان آزادی‌بخش فلسطین نداشته است، نقض همه توافقات آشتی ملی محسوب می‌شود که دو جنبش حماس و فتح با هم امضا کردند.»

حازم قاسم افزود: اقدام جنبش در کنترل مستمر بر سازمان آزادی‌بخش فلسطین، تسلط بر تصمیم گیری‌های آن و خوددداری از مشارکت با دیگر نهاد‌ها و بخش‌های ملی فلسطین از علل اصلی ایجاد شکاف و دودستگی و تداوم آن است و این امر جناح بندی را در صحنه سیاسی فلسطین تقویت می‌کند.

سخنگوی حماس اضافه کرد تداوم حالت شکاف در نظام سیاسی فلسطین و وجود ضعف و وابستگی در ساف، قدرت فلسطینی‌ها را در مقابله با چالش‌های بزرگ پیش روی مسئله فلسطین تضعیف می‌کند.

این درحالی است که جنبش فتح تاکنون به این سخنان سخنگوی حماس واکنشی نداده است.

گرو‌های فلسطینی از جمله فتح و حماس در نشست سال ۲۰۱۵ در قاهره توافقنامه آشتی ملی را امضا کردند. این توافقنامه بر تشکیل چارچوب رهبری موقت سازمان آزادی‌بخش فلسطین به عنوان گامی نخست در مسیر اصلاح آن و الحاق دو جنبش حماس و جهاد اسلامی به ساف تاکید دارد.

بر اساس این توافق در چارچوب رهبری موقت ساف باید همه گروه‌های فلسطینی از جمله حماس و جهاد اسلامی عضویت داشته باشند، اما این امر تاکنون محقق نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار