چهل و هشتمین راهپیمایی بازگشت در نوار غزه/ از شهادت یک جوان فلسطینی تا قدردانی از سردار سلیمانی

چهل و هشتمین جمعه از راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت در نوار غزه با شهادت یک جوان فلسطینی همراه شد.

چهل و هشتمین راهپیمایی بازگشت در نوار غزه/ از شهادت یک جوان فلسطینی تا قدردانی از سردار سلیمانیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، چهل و هشتمین جمعه از راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت در نوار غزه با شهادت یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی و زخمی شدن ۲۱ نفر دیگر همراه بود.

مصطفی عبدالهادی، خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم در گزارشی از محل برگزاری راهپیمایی در نوار غزه گفت راهپیمایی‌های حمایت از حق بازگشت آوارگان در فلسطین برای چهل و هشتمین جمعه متوالی ادامه یافت، فلسطینیان که خواستار پایان دادن به محاصره دوازده ساله نوار غزه هستند با شعار وفاداری به خون شهدای کشتار حرم حضرت ابراهیمی و با تاکید بر اینکه همچنان به اهداف بزرگ خود پایبندند، در این راهپیمایی در نوار غزه شرکت کردند.

اسماعیل رضوان از رهبران جنبش حماس در حاشیه این راهپیمایی به خبرنگار العالم گفت، وفاداری به خون شهدای فلسطینی، وفاداری به تمامی شهدای مسلمان و عرب و هر شهیدی است که خونش را برای فلسطین نثار کرده است. خبرنگار ادامه داد، اصرار فلسطینیان بر پیگیری این نوع راهپیمایی‌ها، با هدف تاکید بر نقش امت‌های عربی و اسلامی در حمایت از فلسطین، قدس و مسجد الاقصی است زیرا آرمان فلسطین، محوری‌ترین موضوع در جهان اسلام به شمار می‌آید.

العالم افزود، ده‌ها هزار فلسطینی با مشارکت در این راهپیمایی که در نقطه مرزی با فلسطین اشغالی برگزار شد بار دیگر این میثاق را تکرار کردند که تا رسیدن به اهدافشان یعنی آزادی سرزمین و مقدسات و تا محقق شدن حق بازگشت، به مقاومت ادامه خواهند داد.

یکی از حاضران در راهپیمایی گفت: تا زمانی که حق بازگشت محقق نشود و محاصره نوار غزه ملغی نشود به برگزاری این راهپیمایی‌ها ادامه نخواهیم داد، به خواست خدا همه اهداف مورد نظر ما محقق خواهد شد. ما در این راه به کسانی که در پی بهبود روابط (با رژیم صهیونیستی) هستند دل نبسته‌ایم، بگذار این‌ها به راهشان بروند که این راه فرو افتادن در زباله‌دان تاریخ است.

خبرنگار العالم در ادامه گزارش خود گفت، تک تیراندازان و دیگر نظامیان اسرائیلی نیز همچون هفته‌های گذشته در پی شکار کسانی برآمدند که در این راهپیمایی مسالمت آمیز حاضر شدند، آنان با استفاده از سلاح ممنوعه و گاز‌های سمی، به سلامت کودکان و کهنسالان نیاندیشیدند تا در صد روزه سوم از آغاز راهپیمایی‌های حق بازگشت هم شاهد باشیم همچنان نام‌های دیگری به فهرست شهدا و فهرست هزاران مجروحی که برخی از آنان با معلولیت دائمی مواجه شده‌اند، اضافه می‌شوند.

یکی از حاضران در راهپیمایی گفت: وحدت، ما را در برابر دشمن قرار داده است، ما خواستار بازپس‌گیری حقوق غصب شده خویش هستیم، حقوقی که از هفتاد سال قبل تا به امروز غصب شده است، مقاومت به بخشی از زندگی ما تبدیل شد، درود بر سید حسن نصرالله و قاسم سلیمانی که حامیان مقاومت فلسطین هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار