جان بولتون ونزوئلا را با تحریم و انزوا تهدید کرد

مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید تهدید کرد اگر دولت ونزوئلا همچنان به مسدود نگهداشتن مرز‌ها و ممانعت از ورود کمک‌های ارسالی ادامه دهد با اعمال تحریم‌های بیشتر و «انزوا» مواجه می‌شود.

بولتون، ونزوئلا را با تحریم و انزوا تهدید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با انتشار پیامی توئیتری تهدید کرد اگر دولت ونزوئلا همچنان به مسدود نگهداشتن مرز‌ها و ممانعت از ورود کمک‌های ارسالی ادامه دهد با اعمال تحریم‌های بیشتر و «انزوا» مواجه می‌شود.

بولتون در این پیام توئیتری نوشت: «ارتش ونزوئلا یک انتخاب دارد: برقراری دموکراسی، محافظت از غیرنظامیان و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه و یا اینکه با تحریم‌های بیشتر یا انزوا مواجه شود.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیشتر مدعی شده بود یکی از مقامات بلندپایه ارتش ونزوئلا، حمایت خود را از خوآن گوآیدو، سردسته مخالفان این کشور که خود را رئیس جمهور موقت نامیده، اعلام کرده است. او همچنین با انتشار توئیت‌های مداخله جویانه نسبت به هرگونه اقدام نظامی ونزوئلا علیه مخالفان هشدار داده بود.

بحران اخیر ونزوئلا در روز‌های پایانی ماه ژانویه در حالی آغاز شد که خوان گوایدو، سردسته مخالفان دولت این کشور نتایج انتخابات ریاست جمهوری چند ماه پیش را که به پیروزی نیکلاس مادورو منجر شد مردود اعلام کرد و خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا خواند. چندین کشور غربی از جمله آمریکا، کانادا و برخی دیگر از متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و مداخله جویانه بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناختند. با این حال، ایران، روسیه، مکزیک، چین، ترکیه، اوروگوئه و چندین کشور دیگر حمایت خود را از مادورو، رئیس جمهور مشروع و قانونی ونزوئلا اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار