نزاع دسته‌جمعی در رازوجرگلان ختم به خیر شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راز و جرگلان از حصول سازش در پرونده نزاع دسته‌جمعی فی‌مابین دو طایفه بزرگ اهل تسنن در روستای دویدخ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ذبیح الله بدری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راز و جرگلان گفت: با تلاش‌های مجدانه و مستمر مجموعه قضایی و میانجیگری معتمدان محلی و نیز جمعی از ریش‌سفیدان و معتمدین شهرستان رازوجرگلان و بعلاوه مساعی فراوان صورت گرفته از سوی تعدادی از روحانیان اهل تسنن روستای دویدخ، پرونده نزاع دسته‌جمعی فی‌مابین دو طایفه بزرگ اهل تسنن در روستای دویدخ سرانجام به مصالحه انجامید.

وی با اشاره به ماهیت اختلاف و تنش فی‌مابین این دو طایفه بزرگ که درنتیجه این اختلافات تا مدت‌ها با یکدیگر مشاجره و منازعه داشتند، افزود: خوشبختانه تلاش‌ها مثمر ثمر واقع و این اختلاف در دادگستری رازو جرگلان به سازش ختم شد.

بدری گفت: در این ماجرا ۲۳ نفر از ۸۰۰ میلیون ریال دیات متعلقه چشم‌پوشی کردند و به همین اعتبار چندین فقره پرونده مربوطه نیز مختومه شد.

وی در خاتمه روحیه گذشت و مصالحه بین مردم منطقه از جمله اهل تسنن و ترکمن‌های عزیز را ستودنی توصیف کرد و افزود: بیش‌ از پیش شاهد اشاعه و نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش در بین تمام مردم منطقه و کاهش چشمگیر منازعات و درگیری‌ها باشیم.

انتهای پیام / ب

با تلاش ریش‌سفیدان و مسئولان قضایی نزاع دسته جمعی در رازوجرگلان ختم به خیر شد

برچسب ها: دادگاه ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.