معرفی مشاوران حقوقی قوه قضاییه در مازندران

اعضای جدید هیات مدیره مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضاییه در مازندران معارفه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام قاسمپور گنجی معاون منابع انسانی دادگستری مازندران در جلسه معرفی اعضای جدید هیات مدیره مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضاییه گفت: انتخابات اعضای جدید برگزار شد و پس از ارسال نتیجه انتخابات به مرکز، برای ۱۱ نفر از رقابت کنندگان که بالاترین رای را کسب کرده بودند، به عنوان اعضای اصلی و بازرس، حکم عضویت صادر شد.

وی افزود: پس از وصول احکام و ابلاغ آن از سوی هیات نظارت استانی، هیات مدیره باید ظرف مدت یک هفته به ریاست مسن‌ترین عضو اصلی حاضر تشکیل جلسه داده و با اخذ رای، رئیس، نائب رئیس، مسئول مالی و منشی را انتخاب کنند.

حجت الاسلام قاسمپور گنجی با بیان اینکه باید تعلق خاطر سازمانی داشته باشیم و پیشرفت و ارتقای مرکز را در کارهایمان لحاظ کنیم، گفت: باید ضعف‌های دوره‌های گذشته مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضاییه در مازندران جبران و دقت لازم در انتخاب اعضای جدید هیات رئیسه لحاظ شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری مازندران افزود: در انتخاب اعضای هیات رئیسه جدید، توجه به ارتقای سطح دانش و رفع ضعف‌های موجود باید به عنوان مساله مهم، مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به وظایف و اختیارات هیات مدیره گفت: ایجاد ارتباط مناسب بین فعالیت‌های وکلای مرکز با مراجع قضایی و سازمان‌ها و ادارات سطح استان و مراکز علمی و دانشگاهی، تنظیم برنامه معاضدت قضایی کارشناسان یا وکلا و انتقال گزارش و نتایج آن به مرکز همچنین اخذ مدارک تمدید سالیانه از وکلا یا کارشناسان و بررسی آن و انجام مقدمات برای تمدید بر اساس شرایط اعلامی از جمله این وظایف است.

حجت الاسلام قاسمپور گنجی، رسیدگی به مشکلات کارآموزان یا اعضا، همکاری با مرکز در برگزاری آزمون سراسری وکالت در حوزه مربوطه، ارتباط با نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف در استان در جهت ارائه خدمات حقوقی و کارشناسی به آن‌ها و ایجاد کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی و تعیین اعضای آن‌ها و گزارش به مرکز را از جمله دیگر وظایف هیات مدیره عنوان کرد.

وی همچنین با بیان اینکه وکلای وابسته به قوه قضاییه باید شان خود را از هر حیث حفظ کنند، افزود: انتظار داریم در این خصوص نگاه ویژه‌ای لحاظ شود.

 انتهای پیام/ م

معارفه اعضای جدید هیات مدیره مرکز امور وکلا و مشاوران حقوقی مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار