باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

آخرین جزییات بازار اقلام اساسی در ایام پایانی سال/ آیا قیمت گوشت، مرغ و آجیل کاهش می‌‌یابد؟

طبق روال همه ساله قیمت اقلام اساسی در ایام پایانی سال تحت تاثیر مسائل مختلف با روند روبه رشدی در بازار روبرو شده است.

آخرین جزییات بازار اقلام اساسی در ایام پایانی سال/ آیا قیمت گوشت، مرغ، آجیل کاهش می‌‌یابد؟به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق روال همه ساله قیمت اقلام اساسی در ایام پایانی سال با روند رو به رشدی همراه است که این موضوع مشکلات متعددی برای قشرهای حقوق بگیر و دهک‌های ضعیف جامعه ایجاد کرده است.

امسال بحث مایحتاج سبد خانوار از این قاعده مستثنی نیست، چرا که از هفته‌های گذشته  ساز گرانی بسیاری از اقلام همچون گوشت قرمز، مرغ، آجیل و خشکبار، میوه و صیفی در بازار کوک شده است که به اذعان بسیاری از مسئولان این روند در بازار ادامه خواهد داشت، این درحالی است که مسئولان تنظیم بازار به سبب ذخیره سازی مناسب میوه، گوشت و مرغ و غیره خبر از ثبات قیمت‌ها می‌دهند که با واقعیت بازار تفاوت معناداری دارد.

گزارش‌های میدانی از بازار محصولاتی همچون برنج، گوشت قرمز، مرغ و ماهی، آجیل و خشکبار، شیرینی، میوه و دیگر اقلام مورد نیاز سبد خانوار نشان می‌دهد که قیمت‌ها نسبت به ماه‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است که با یک حساب و کتاب ساده در می‌یابیم که افزایش نرخ محصولات هیچ سنخیتی با درآمد خانوار ندارد که نوید افزایش مجدد قیمت‌ها جز شرمندگی سرپرستان خانوار نتیجه دیگری در بر ندارد.

آخرین بررسی‌ها از سطح بازار عمده فروشی‌های مولوی نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو برنج ایرانی ۱۳ تا ۲۰ هزار، برنج پاکستانی ۸ تا ۱۱ هزار، برنج هندی ۸ تا ۸ هزار و ۵۰۰، شکر ۳ هزار و ۸۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، قند ۵ هزار تا ۶ هزار و ۵۰۰، لیموعمانی ۶۰ هزار، نخود ۱۰ تا ۱۲ هزار، لوبیا قرمز ۱۳ تا ۱۵ هزار، لوبیا چیتی ۱۲ تا ۱۵ هزار، عدس ۸ تا ۱۰ هزار، لپه ۱۰ تا ۱۳ هزار، رب گوجه ۱۵ تا ۱۸ هزار، تخمه کدو گوشتی ۴۸ تا ۶۰ هزار، بادام زمینی ۲۵ تا ۴۵ هزار، نخودچی ۱۸ تا ۲۵ هزار، مغز گردو ۱۴۰ تا ۱۶۰ هزار، تخمه ژاپنی ۴۰ تا ۵۰ هزار، تخمه آفتابگردان ۳۰ تا ۳۵ هزار، پسته اکبری ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار، پسته فندقی ۱۳۰ تا ۱۷۰ هزار، بادام هندی ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار، آجیل چهار مغز ۱۰۰ تا ۱۷۰ هزار تومان است.

بررسی‌ها از بازار محصولات پروتئینی بیانگر آن است که هر کیلو مرغ با نرخ ۱۴ تا ۱۶ هزار و ۵۰۰، فیله مرغ ۲۸ هزار، جوجه کباب با استخوان ۳۰ هزار، جوجه کباب بدون استخوان با زعفران ۳۵ هزار، شقه گوسفندی ۹۰ تا ۹۵ هزار، راسته گوسفندی ۱۲۰ هزار، سردست گوسفندی ۱۱۰ هزار، شقه گوساله ۸۵ هزار، راسته گوساله ۱۱۰ هزار، سردست گوساله ۱۰۰ هزار، قزل آلا ۳۸ هزار، تیلاپیا ۳۵ هزار، سالمون نروژ ۱۳۰ هزار، سفید ۶۶ هزار، شیر جنوب ۷۰ هزار، سنگسر طلایی ۴۵ هزار و سنگسر شهری ۴۰ هزارتومان است که نسبت به ماه‌های اخیر رشد چند برابری داشته است.

یکی از فعالان بازار مواد غذایی در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت اقلام اساسی در یک ماه اخیر در بازار خبر داد و گفت: در یک ماه اخیر قیمت محصولاتی نظیر برنج ایرانی، حبوبات، قند و شکر، آجیل تحت تأثیر مسائل مختلفی نظیر نوسان نرخ ارز و تورم مجدد در بازار افزایش داشته که این امر بر رکود بازار دامن زده است.

به گفته وی، با توجه به شرایط کنونی بازار و استمرار نوسان قیمت پیش‌بینی می‌شود که بسیاری از خانوارها در تأمین مایحتاج شب عید خود با مشکلاتی مواجه شوند.

با توجه به آنکه کمتر از ۲۲ روز به ایام پایانی سال زمان باقی است، به سراغ مسئولان ذی‌ربط می‌رویم تا از آخرین تحولات بازار اقلام اساسی نسبت به ماه‌های اخیر و پیش بینی در روز‌های باقی مانده تا شب عید با خبر شویم:

کمبودی در بازار اقلام اساسی شب عید نداریم

محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کمبودی در بازار اقلام اساسی نداریم، اظهار کرد: اگرچه قیمت شکر و حبوبات در هفته‌های اخیر با افزایش ۵ تا ۶ درصدی در بازار روبه‌رو شده است، اما کمبودی در توزیع وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه قیمت برنج ایرانی در یک ماه اخیر ۵ درصد رشد داشته است، افزود: با توجه به تورم و افزایش سایر اقلام، نوسان قیمت برنج ایرانی در مقایسه با سایر کالا‌ها چندان نبوده است، چرا که همچنان در بازار تقاضا برای خرید برنج ایرانی وجود دارد.

آقاطاهر با اشاره به اینکه قیمت اقلام اساسی در بازار شب عید نوسانی نخواهد داشت، بیان کرد: با توجه به آنکه مواد غذایی در طول سال مورد استفاده قرار می‌گیرد، از این رو هیچ ارتباطی به پایان سال ندارد که افزایش تقاضا بتواند بر نوسان قیمت این اقلام تأثیر بگذارد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از کاهش قیمت برنج خارجی خبر داد و گفت: با توجه به آنکه ثبت سفارش برنج خارجی یک ماه زودتر از موعد زمان واردات انجام شد، بنابراین این امر موجب شد تا قیمت برنج خارجی در بازار یک هزار تومان کاهش یابد.

افزایش قیمت اقلام اساسی در بازار شب عید منتفی است

قاسمعلی حسنی دبیر کل بنکداران مواد غذایی در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار اقلام اساسی در رکود به سر می‌برد، اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت اقلام مواد غذایی و کاهش قدرت خرید خانوار، تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد.

وی از منتفی بودن افزایش قیمت اقلام اساسی در بازار شب عید خبر داد و گفت: با توجه به آنکه تقاضا در ایام پایانی سال به سمت سایر کالاهاست و از طرفی خانوار‌ها نیاز مواد غذایی از قبل تهیه کردند، از این رو نوسان چندانی در بازار اتفاق نخواهد افتاد.

حسنی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات مواد غذایی را امری ضروری دانست و افزود: با توجه به آنکه اختصاص یافتن ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات تاثیری در قیمت کالا برای مصرف کننده ندارد، بنابراین این امر نتیجه‌ای جز فساد و رانت در بر نخواهد داشت چرا که بسیاری از کالا‌ها به سبب ارزان بودن از مرز‌ها خارج می‌شود.

دبیر کل بنکداران مواد غذایی با اشاره به اینکه آشفتگی بازار روغن همچنان ادامه دارد، بیان کرد: در شرایط کنونی بزرگترین مشکل در بحث مواد غذایی در روغن است چرا که خرید و فروش روغن در بازار با نرخ‌های بالاتر از درج شده بر روی کالا صورت می‌گیرد.

واردات تخمه تأثیری بر تعادل بازار نداشت/ کاهش ۷۰ درصدی تولید اقلام آجیل و خشکبار عامل اصلی گرانی

مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار آجیل و خشکبار اظهار کرد: اگرچه مسائل مختلفی نظیر نوسان نرخ ارز، کمبود عرضه و صادرات در نوسان قیمت تأثیرگذار بوده، اما عمده گرانی‌ها مربوط به کاهش ۷۰ درصدی تولید اقلام آجیل و خشکبار است.

وی با اشاره به اینکه بازار آجیل و خشکبار تعریف چندانی ندارد، افزود: همه ساله در ایام پایانی اسفند، مغازه داران قیمت اقلام آجیل و خشکبار را به سبب افزایش فروش با چند درصد کاهش در بازار عرضه می‌کردند که متأسفانه امسال به سبب نوسان نرخ ارز امکان چنین کاری وجود ندارد.

احمدی با اشاره به اینکه نرخ مصوبی برای اقلام آجیل و خشکبار وجود ندارد، بیان کرد: قیمت اقلام آجیل و خشکبار تابع عرضه و تقاضاست و نمی‌توان قیمت مصوبی را برای آن اعلام کرد چرا که نرخ محصولات آجیل و خشکبار با نوساناتی در بازار روبه‌روست.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار با اشاره به تاثیر واردات تخمه بر قیمت‌های بازار تصریح کرد: علی رغم واردات، قیمت تخمه‌های کدو و آفتابگردان به سبب بالا بودن حقوق و عوارض گمرکی تغییری نکرده است که از مسئولان انتظار می‌رود برای تعادل بازار تجدید نظری در تعرفه‌های گمرکی اعمال کنند.

افزایش ۱۵ درصدی قیمت آجیل و خشکبار در بازار/ نرخ مصوب هر کیلو پسته اکبری ۲۸۰ هزار تومان

علیرضا ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قیمت‌های آجیل و خشکبار روبه افزایش است، اظهار کرد: بعد از ایام شب یلدا، قیمت اقلام آجیل و خشکبار تحت تاثیر نوسان نرخ ارز ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: با توجه به آنکه نوسان نرخ ارز بر رکود بازار آجیل و خشکبار دامن زده است، از این رو از اعضای آجیل و خشکبار تقاضا کردیم که سود‌های خود را تا حد امکان کاهش دهند تا خانوار‌ها بتوانند نیاز شب عید خود را خریداری کنند.

ارزانی ممقانی نرخ مصوب هر کیلو تخمه کدو گوشتی را ۴۸ تا ۵۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو بادام زمینی ۲۰ تا ۴۲ هزار، نخودچی ۱۶ تا ۲۵ هزار، فندق ۶۵ تا ۸۰ هزار، بادام کاغذی ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار، مغز بادام درختی ۹۰ تا ۱۶۰ هزار، پسته فندقی ۱۲۵ تا ۱۵۸ هزار، پسته اکبری ۱۸۰ تا ۲۸۰ هزار، آجیل چهار مغز شور ۷۵ تا ۱۹۰ هزار، آجیل چهار مغز شیرین ۷۰ تا ۱۵۰ هزار، بادام هندی ۱۹۰ تا ۲۴۰ هزار، گردو با پوست ۵۰ تا ۷۰ هزار، مغز گردو ۱۳۰ تا ۱۶۰ هزار، تخمه ژاپنی ۳۲ تا ۴۸ هزار و تخمه آفتابگردان ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار درباره آخرین تحولات بازار آجیل و خشکبار در ایام پایانی سال اظهار کرد: با استمرار روند نوسان نرخ ارز، بی شک روند افزایش قیمت آجیل و خشکبار در بازار ادامه خواهد یافت.

کاهش قیمت دام زنده در بازار/ بازار گوشت به ثبات می‌رسد

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام زنده کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش قیمت دام زنده در بازار خبر داد و گفت: با کنترل خروج واردات دام زنده، قیمت هر کیلو دام زنده در دامداری‌ها ۵ هزار تومان کاهش یافته است.

وی افزود: با توجه به افزایش زایش دام در این فصل و کنترل خروج غیر قانونی دام از مرز‌های کشور شاهد بازگشت آرامش به بازار گوشت خواهیم بود.

پوریان ادامه داد: با استمرار واردات دام زنده و افزایش واردات گوشت قرمز پیش‌بینی می‌شود که نرخ گوشت با کاهش چشمگیری در بازار شب عید روبه‌رو شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور قیمت کنونی دام زنده درب دامداری‌ها را ۳۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: براین اساس قیمت هر کیلو لاشه داخلی ۳ تا ۴ هزار تومان در بازار کاهش یافته است که با استمرار واردات شاهد ثبات در بازار گوشت هستیم.

ثبات قیمت شیرینی در بازار شب عید

علی بهره‌مند رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار شیرینی شب عید اظهار کرد: براساس مصوبه قبلی، شیرینی در بازار توزیع می‌شود و هیچ افزایش قیمتی در این صنف برای بازار شب عید وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه برنامه‌ای برای افزایش قیمت شیرینی ندارد، بیان کرد: با توجه به آنکه مصرف شیرینی جزو اقلام ضروری خانوار به شمار نمی‌رود، از این رو صلاح نمی‌دانیم که قیمت از رقم کنونی بالاتر رود چرا که این امر منجر به از دست دادن مشتریان خواهد شد.

بهره‌مند نرخ مصوب هر کیلو شیرینی دانمارکی را ۲۱ هزار، شیرینی‌تر ۲۶ هزار، زبان و پاپیون ۲۱ هزار و ۵۰۰، برنجی ۲۱ هزار و ۵۰۰ و کیک یزدی ۱۵ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه شیرینی فروشان و قنادان تصریح کرد: بازرسان اتاق اصناف و اتحادیه به صورت فعال اوضاع را زیر نظر دارند و بازار را هم از لحاظ قیمت و هم کیفیت محصول کنترل می‌کنند و در صورت تخلف با متخلفات برخورد می‌شود.

کمبودی در توزیع مرغ شب عید وجود ندارد/ قیمت هر کیلو مرغ ۱۵ هزار و۵۰۰  تومان

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۷۰۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰، مرغ آماده به طبخ میدان بهمن ۱۳ هزار و ۷۰۰ و خرده فروشی‌ها ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار و۵۰۰  تومان است.

وی افزود: با توجه به افزایش جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری پیش بینی می‌شود که در صورت مدیریت بازار نهاده‌های دامی، نوسان چندانی در بازار اتفاق نیفتد.

حجت ادامه داد: با توجه به ازدیاد تقاضا در بازار شب عید پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ با نوسان ۵ تا ۱۰ درصدی در بازار روبرو شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه کمبودی در توزیع مرغ شب عید وجود ندارد، تصریح کرد: این درحالی است که مباحثی پیرامون واردات مرغ مطرح شده است که در صورت تحقق این موضوع می‌تواند به زیان تولید تمام شود چرا که با توجه به ظرفیت تولید داخل نه تنها کمبودی در تامین نیاز بازار داخل نداریم، بلکه در صورت رفع ممنوعیت صادرات، بخشی از مازاد کشور به بازار‌های هدف صادر می‌شود.

 افزایش صد درصدی قیمت ماهی ناشی از سیستم دلال بازی است

ارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کمبودی در بازار ماهی شب عید وجود ندارد، اظهار کرد: طبق روال همه ساله قیمت ماهی در ایام پایانی سال به سبب ازدیاد تقاضا با نوساناتی در بازار روبه‌رو می‌شود.

وی افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت ماهی در ایام پایان سال را طبیعی دانست و افزود: فروش با نرخ‌های بالاتر ناشی از سیستم دلال بازی و سودجویی واسطه گران در توزیع است که دستگاه‌های ذی ربط باید بر این موضوع نظارت کافی داشته باشند.

قاسمی از افزایش صد درصدی قیمت ماهی از ابتدای سال خبر داد و گفت: اگرچه تولیدکنندگان قیمت ماهی را به سبب نوسان نرخ نهاده‌های تولید ۳۰ تا ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل در بازار افزایش دادند، اما این اختلاف چشمگیر قیمت از مزرعه تا سفره به مشکلات سیستم توزیع بر می‌گردد.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان قیمت هر کیلو قزل آلا سر مزرعه را ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون فاصله قیمت ماهی از مزرعه تا خرده فروشی‌ها بیش از ۲ برابر است، در حالیکه سود حاصل از این امر به جیب تولیدکننده نمی‌رود.

قیمت میوه در بازار شب عید نوسان چندانی نخواهد داشت/ وقوع سیلاب عامل اصلی گرانی صیفی

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: در شرایط کنونی آرامش بر بازار میوه حاکم است و تنها نرخ صیفی نظیر کاهو، خیار، گوجه فرنگی، پیاز و سبزی به سبب وقوع سیلاب اخیر و تأمین نیاز کشور از جنوب با نوساناتی در بازار روبه‌روست.

وی افزود: با توجه به ذخیره سازی مناسب سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید پیش‌بینی می‌شود که نوسان خاصی در بازار اتفاق نیفتد.

کارگر، نرخ هر کیلو خیار بوته‌ای را ۳ تا ۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو خیار گلخانه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰، پرتقال جنوب ۵ تا ۱۰ هزار، پرتقال شمال ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، سیب لبنانی زرد ۴ تا ۱۰ هزار و سیب لبنانی قرمز ۴ تا ۹ هزارتومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه بازار صیفی در روز‌های آتی به آرامش خواهد رسید، تصریح کرد: هم اکنون هر کیلو گوجه فرنگی بوته‌ای با نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، گوجه فرنگی گلخانه ۴ تا ۹ هزار، کاهو پیچ سالادی ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰، کاهو رسمی ۳ تا ۵ هزار، پیاز شیری ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، پیاز قرمز ۳ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان عرضه می‌شود که پیش بینی می‌شود با عرضه فراوان محصول در هفته‌های آتی قیمت به نرخ سابق خود بازگردد.

گزارش از آزاده محبی

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
قند ۸۰۰۰ تومن ، شکر ۵۵۰۰ ، چای ۱۲۰ هزار تومن
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
چر قند ارزانتره؟
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۶:۲۳ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
یعنی کاهش تولید شده پسته گرون شده؟
سیل اومده سیفی جات گرون شده؟
پس بااین حساب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
ترمز فیمت ها بریده و همینجوری از سیر تا پیاز واسه خودش داره اوج میگیره !
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
همه چیزدرحال گران شدن است حتی کالاهای اساسی
ولی از افزایش حقوق خبری نیست اولین دولتی را می بینم که باوجودافزایش قیمت ها حقوق را افزایش نمی دهد ملت از کجا جوابگوی مخارج بالای زندگی باشند
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
کمر ملا از این وضع خم شده
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
از افزایش حقوق خبری نیست?
همه گرانی ها از افزایش حقوق است!!!!!!!
-
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
یعنی کسی نیست به داد این مردم فداکار و شجاع 8 سال دفاع مقدس برسه؟
واقعا که این مسیولین به فکر خودشان هستند و هیچ انگیزه ای برای کار کردن و خدمت کردن برای مردم ندارند وباید تاسف خورد هر روز افزایش قیمتهاو گرانی بیداد میکنه...
خدایا به داد این مردم برس...
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۳:۵۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
خوابشو ببینید ک ارزون بشه
Iran (Islamic Republic of)
مردادی
۱۳:۵۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
ماهی گران، گوشت گران ،برنج گران، هرکس هم نداره بره بمیره
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۳:۵۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
همه چیز گرونه
تا کی قراره این گرونی ادامه پیدا کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۵۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
چرااقای ریس جمهورمحترم رسیدگی نمیکنه بخدامردم بیچاره شدن
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۱۳:۵۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
. نمی توان انتظار چندانی از وزیر داشت. ؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
باید پاسخگو باشند
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۱۳:۵۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
رای دادیم دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
با نجومی بگیران هم مبارزه شود تا دستشان از بیت المال کوتاه شود
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
مجتبي
۱۳:۲۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
ميگه افزايش قيمت شب عيد نداريم اول كه الکی ميگه دوم قبل عيد گرون كردند كه بگند براي عيد نداريم
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
گرانی همینطور ادامه داره پیدا می کنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۲۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
حق گرفتنی است باید حقوق کارگرا عادلانه و همسان کارمندان دولت باشه نه کمتر،.. .
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
حقوق?
همه گرانی ها از افزایش حقوق است
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
اگرحقوقها 20 درصد زیاد بشه گرانی ها 500 درصد میشه
همه گرانی ها از افزایش20درصد حقوق شده
باید مخالفت بشود با افزایش20درصد حقوق
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۳:۲۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
خدایا به فریادمون برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
نداریم نداریم نداریم نداریم
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
داری داری داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
نخیر کاهش نمی یابد چون آقایون می خوان fatf تصویب کنند
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
عمرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
مگه واسه آقایون فرقی هم داره . هر کی هم ناراحته استعفا یده اینو رییس جمهور گفتن حقوقتون کمه استعفا بدید ، آقای رییس جمهور شما هم میتونید استعفا بدید
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
#هشتک بزاریم ببینیم نظرات رو
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
حقوقتون کمه ????
همه گرانی ها از افزایش حقوق است
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
استعفاهم دادند قبول نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
سلام ناراحت نباشید شیب ملایمه ملایم تر هم‌میشه.
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
واقعا درسته اگر قیمت ها برگرده به قبل خیلی خوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
تست کنکور
قیمت ......کاهش می یابد
گوشت
مرغ
سکه
هیچکدام
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
آقا همه چیز گرونه
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
باید ارزون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
باشیب ملایم نمیشه
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
نمیشه ارزون
-
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
نه کاهش پیدا نمیکنه خیالت راحت دیگه کم پیام کم میشه کم میشه بذارید بابا مردم گرسنن
United States of America
ایران
۱۱:۵۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
اقای مسئول ما مثل شما حقوق نجومی نمیگیریم که اینقدر باخیال راحت با این گرانی حرف از ثبات بازار میکنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
مقصرهمه این نابسامانی ها وگرانی دولته و مسئولان
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
منه یه جوان چطور می تونم ازدواج کنم با این وضعیت گرونی
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
درسته
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
موافقم با حرف شما
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
دیگه نمیشه به سمت اجناس رفت
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
اگرحقوقها 20 درصد زیاد بشه گرانی ها 500 درصد میشه
همه گرانی ها از افزایش20درصد حقوق شده
باید مخالفت بشود با افزایش20درصد حقوق
Germany
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
چرا اینقدر انتقاد میکنید ملت خیلی ناشکر شدیناااااااااااااااااااااااااا مسولین محترم پول اجیل شب عید ندارن این دردو باید به کی گفت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
چی می گی
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
واقعا
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
من می گم همه گرانی ها از افزایش حقوق است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
امسال‌خیلیا‌توعید‌شرمنده‌خانوادشون‌میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
بنده الان فرزندم 4 ماهشه نه پولی برای خرید پوشکش دارم و نه شیر خشک ، به نظر من هر چی داریم بفروشیم و از این کشور بریم ، چون آمار مهاجرت بسیار زیاد شده با این وضعیت فردا نون خشکم گیرمون نمیاد بخوریم ، چه برسه به مسکن ، پس انداز ، تفریح و غیره
خدا به فریادمون برسه
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
هرجا بری وضعیت همینه
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۱:۳۳ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
میدونی چیه حس میکنم همه تنهامون گذاشتن انگار هیچ کسی رو نداریم همه به فکر خودشونن و جیبشون اصلن انگار چیزی به اسم دولت نداریم ما
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
خدارو داریم به خدا توکل کنیم
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
ما خدارو داریم به خدا توکل کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
مردم هم استعفابدن بریم راحت بشیم این چه وضعیه
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
چه باحاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
هرگزتاحالا چی ارزون شده که این دومی باشه گرونتر نشه ارزون شدنشونخاستیم
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
چی ارزون نشده اجناس خداییش ؟
-
gggffhjh
۱۱:۱۳ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
الحمدلله امسال به همت دولتمردان مشکل میوه وآجیل نداریم تنها مشکلی که داریم پول میوه وآجیله ....علی برکت الله
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
پول میوه وآجیل که داریم علی برکت الله
-
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
مردم نمی تونن بخرن ، خب نخورن !! گوشت ، مرغ ، لبنیات و ... کم کم از سفره مردم حذف می شود ! علی برکت ا... !!
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
مردم نمی تونن بخرن
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
مردم نمی تونن بخرن ولی می تونن بخورن???
-
ن
۱۱:۱۳ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
ای ول ای ول
-
تازه
۱۱:۱۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
مردم از رستورانها و کبابیها و اغذیه فروشیها غذای گوشتی نخرید تا کار دلالها کساد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
خیلی ها ندارن،ولله ایرانی نیستید
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
خیلی ها ندارن، ایرانی نیستید?
میشه توضیح بدی ما هم متوجه بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
عادت کردیم به گرونی
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
عادت کردیم به گرونی !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
ماهایی که نون وشبمونو نداریم باید چیکار کنیم .؟
با این وضعیت میشه زندگی کرد ؟
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
هیچی
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
خدا کمکتون کنه
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
کمبود نان نیست!!!!
کمبود کالا نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
بللللههه کمبود کالا نیست ولی کی میتونه بخره؟!!
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
قیمت ها باید برگرده به قبل ارزون بشه
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
هیچ کسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
ای خدا خسته شدیم
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
توکل بر خدا
Iran (Islamic Republic of)
سید سعید
۱۱:۰۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
خب مشخصا با قیمت هایی که هست کمبودی تو بازار به وجود نمیاد
چون قدرت خرید مردم کم شده
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
آقا پول نیست که وسایل برای خونه بخریم
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۱:۰۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
خدایا من جوان بیکا ر مهندس کار میخام6سالبیکاری بسه سنم 30سال شده دو تا برادرای کوچکترم ازدانشگاه وسربازی آمدن خدایا چکار کنیم نه کار نخونه نه زندگی مگه ما چند سال زنده ایم
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
باید بمیریم همین
-
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
مرغ یکم اومده بود پاین دیگه این گفت 15.500 از فردا میشه 16هزاز مردم هم قیمتها پاین بیارن ا ینا نمیزاه
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
خیرررررررررررر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
" آیا قیمت گوشت، مرغ و آجیل کاهش می‌‌یابد؟"
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
خیر
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
همه گرانی ها از افزایش حقوق است قیمت گوشت، مرغ و آجیل کاهش می‌‌یابد اگر حقوقها کاهش یابد,
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
هر روز گرونی هر روز بدبختی /
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
خسته شدیم کم اوردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
اره اره همیشه چطور قیمتا کنترل میشد و میکشید پایین این همینطور ادامه داره !!!!!!!شرم بر افراد بی خیال
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۰:۳۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
مسئولین اصلا به فکر معیشت شان نیستند. خیلی از مردم یا بیکارن و یا با حقوق های یک میلیونی گذران زندگی میکنن یا همون زنده مانی میکنن.
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
بله
United States of America
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
مسئولین اصلا به فکر معیشت شان نیستند???
چون خیلی از مردما بیکارن???
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
من که کلا از این کشور نا امید شدم
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
بهتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
بسه دیگه خسته شدیم چقدر وعده یک کم عمل کنید مدیران بی کفایت را برکنار کنید از بس فقط وعده ها بهمون دادید خسته شدیم فقط حرف دنبال راه چاره باشید فقط قاچاق احتکار اخه باید دلیل داشته باشه دام وارد کردید نهاده های دامی وارد کردی پس چرا قیمتها همش قد میکشه خدا به داد این ملت برسه
United States of America
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
خسته شدی?خدا به داد این ملت برسه?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
" آیا قیمت گوشت، مرغ و آجیل کاهش می‌‌یابد؟"
حتما این اتفاق می افته، اینجا کسی به این موضوع چیزی نمی گه؟!
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
کدام موضوع؟!
United States of America
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
عید برهمتون مبارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
نمیخریم نمیخریم ونمیخوریم
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
آقایان و خانم هاعید امسال برهمتون مبارک
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۱۰:۱۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
نظارتی در کار نیس . خدا به دادمان برسه با این گرانی و افزایش قیمتها و درآمد ثابت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
خیر کاهش نمی یابد کدام مورد رو دیدید که بعد از افزایش کاهش یابد که این دومیش باشه؟
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
پراید 50 میلیون تومانی کاهش می یابد
Iran (Islamic Republic of)
Haji
۰۹:۳۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
پراید شده 50 میلیون تومان هروقت پراید به 12میلیون رسید یعنی ارزان شد آجیل و....هم همینطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
آقایان و خانم ها
عید امسال آجیل ن م ی خ ری م
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
ما سالهاست که نمیخریم چون نداریم که بخریم
United States of America
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
پراید 50 میلیونی ب خ ر
Iran (Islamic Republic of)
عجب!
۰۹:۲۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
اقا ما میدونیم شما محصول کافی برای ارائه دارید! اما ما پول کافی برای خرید نداریم!!! امیدوارم خدا جواب بده شما چه هزار تن پسته داشته باشی چه دو میلیون تن! وقتی کیلو 200 تومنه!!! وقتی دریافتی من به زور 2 تومنه!! گرونه عاقا گرونه!!!!
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
پسته واجب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
بياييد همه با هم استعفا بديم
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
چشم
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
اگر قبول کنند
Iran (Islamic Republic of)
Ehsan
۰۹:۱۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
آقا یکی به این مسولین بگین که بابا نیازی نیست شما قیمت تعیین کنید.
بابا قیمت های تهران با شهرستان ها فرق داره. هرموقع دولت قیمت اعلام کرد اونایی هم که ارزان میدادن میبرن بالا.
یادمه ماه رمضان گفت نباید حلیم کیلویی بیشتر از 12 هزار باشه درحالی تو شهرما 8 هزار بود و همیتطور زولبیا و بامبیه
اصلا همه چیز پایتخت از جمله سطح درامد و امکانات و کیفیت فرق داره
-
fdgbdhg
۰۹:۰۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
مردم نابود شدن با این گرونی ها علی برکت الله
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
آقایان و خانم هاعید امسال برهمتون مبارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
گرانی تمومی نداره ادامه داره حالا حالاها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
در خبر آمده بود آیا قیمت........کاهش می یابد؟؟
Singapore
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
سلام خدا سلام اسلام سلام مسلمون سلام حق سلام امید سلام آینده سلام ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
بردار من دیرروز رفته برا مغازه اش از عمده فروشی ها خرید کنه.خودش شکر فروخته ۵هزارتومان حالا خریده ۷هزار تومان.بقیه جنسا هم همینطور
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
بابا همه چیز گرون شده چرا نمیخواهی قبول کنید
Iran (Islamic Republic of)
علي حيدري
۰۸:۵۳ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
ياد حضرت امام خميني (ر ه ) بخير زمان جنگ بود اين همه ارزاني و فراواني و حال نوبت به ريس جمهور شده ببين چقدر گراني پس كو اين قول هاي داده شده همان زمان هم تحريم بوديم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۵۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
تا چه حد میتونن الکی بگن شکر نسبت به قیمت مصوب و واقعی برای تولید کننده 66 درصد افزایش پیدا کرده شده کیلویی 5 هزار تومان و نیست قند کیلویی 4200 تومن که برای عمده فروش بود الان شده 6200 تومان اونم تو ده فاصله ده روزه مسئولین نمیدونن بیان تا من با مدرک و سند بهشون اثبات کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
نهادهای نظارتی ایران کجا هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
هیچ کسی پاسخگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
ایولا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
مسئولان به فکر مردم نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
والا به همه چیز ناامید شدیم
آخرین اخبار