تربتی‌نژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

انتقاد از نحوه نامناسب توزیع گوشت/ مشکلی در تأمین میوه شب عید وجود ندارد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی گفت: نحوه نامناسب توزیع از جمله عوامل اصلی بالارفتن قیمت گوشت قرمز است.

بی‌تدبیری دولت عامل گرانی گوشت است/ مشکلی در تأمین میوه شب عید وجود نداردنور محمد تربتی‌نژاد سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به نوسانات قیمت گوشت در بازار، گفت: مشکل کمبود گوشت در کشور وجود ندارد، اما تحریم، فضای روحی و روانی جامعه و نحوه نامناسب توزیع از جمله عوامل اصلی بالارفتن قیمت گوشت قرمز است.

وی با اشاره به بالا رفتن نرخ ارز گفت: برخی دامداران با بالا رفتن نرخ ارز به دنبال قاچاق هستند، که این موضوع در همه جای دنیا مرسوم بوده و تحریم‌ها و ایجاد فضای روحی و روانی در بین مردم، افراد را به سمت خرید بیش از نیاز و احتکار سوق داده است.

تربتی‌نژاد در ادامه به مشکل فرآیند توزیع گوشت توسط دولت و نظارت بر آن اشاره و تصریح کرد: نیاز کشور سالانه ۹۰۰ هزار تن گوشت قرمز است که ۸۰۰ هزار تن از تولیدات داخلی و ۱۰۰ هزار تن از واردات تأمین می‌شود، این در حالی است که امسال واردات این محصول بیش از سال گذشته بوده است.

وی همچنین با اشاره به تامین میوه شب عید خاطر نشان کرد: تدابیر لازم از سوی دولت اندیشیده شده است و بر اساس اعلام وزیر کشاورزی مشکلی در تأمین میوه شب عید وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار