رحمانی فضلی خبر داد؛

بررسی مشکلات مسائل تولیدی و نقدینگی در نشست استانداران در وزارت کشور

وزیر کشور در تشریح مباحث مطرح شده در نشست استانداران در وزارت کشور به بررسی مشکلات مسائل تولیدی و نقدینگی پرداخت.

بررسی مشکلات مسائل تولیدی و نقدینگی در نشست استاندارانبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در حاشیه نشست خود با استانداران درباره مباحث مطرح شده در نشست گفت: در این جلسه درباره تنظیم بازار و تامین مایحتاج ایام عید و همچنین به بررسی مشکلات مسائل تولیدی، نقدینگی پرداختیم.

وی ادامه داد: به علاوه درباره تسهیل امور گمرک هم صحبت‌هایی  انجام شد و همچنین در بخش جهادکشاورزی درباره قاچاق کالا و همچنین توزیع کالا و تولیدات صنعتی را هم مورد بررسی قرار دادیم.

شایان ذکر است وزارت کشور امروز میزبان نشست مشترکی با حضور وزرای جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداران سراسر کشور به  بحث و تبادل نظر در زمینه‌های گسترش همکاری‌ها و راهکار‌های موثر در راستای رفع موانع و مشکلات موجود در سطح استان ها و تدابیر لازم در این ارتباط می‌پردازد.

وی در ادامه گفت: سایر موارد برای تصمیم‌گیری به دولت ارجاع خواهد شد، باتوجه به ظرفیت‌هایی که استان‌های کشور دارند و آشنایی مدیران و استانداران منطقه‌ای به موضوعات دارند و به طور مستقیم درگیر این مسائل هستند، بنابر این شد که با هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی بخصوص در حوزه تولید و اقتصادی خواهیم داشت، بتوانیم دیدگاه دستگاه‌های ملی را با دستگاه‌های استانی حول حل مشکلات و مسائل موجود استان‌ها را به حداقل برسانیم و از ظرفیت‌های موجود در استان‌ها استفاده کنیم.

وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا اطلس کاملی از نیاز‌های اساسی هر استان تهیه نمی‌شود، گفت: با توجه به اینکه ما منابع کمی داریم، ولی با نیاز‌های زیادی مواجه هستیم، با توجه به شرایطی که سالانه که ما در بودجه داریم امکان تخمین بودجه برای این برنامه‌ها قطعا کفاف نخواهد داد، بنابراین در هر سال سازمان برنامه و بودجه و دولت و سایر دستگاه‌ها مانند وزارت کشور و استان‌ها برنامه‌های خود را تعیین و اعلام می‌کنند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اولویت‌هایی که دولت در تخصیص منابع و اعتبارات قائل است باید بتواند این منابع را به صورت بهینه تخصیص دهد و از انجام کار کارشناسی و کاربردی در انجام پروژه‌ها که جز اصول برنامه و بودجه است، مغفول نماند.

رحمانی فضلی درباره اهتمام استانداران در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد تسهیل امور مردم به‌ویژه در ایام نوروز گفت: تا فرارسیدن ایام عید نوروز با دستگاه‌های دیگر دوجلسه برگزار خواهیم کرد تا مسائل اجتماعی بخصوص نشاط اجتماعی را در دستور کار قرار دهیم. در ایام اسفند و نوروز برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه تامین کالا‌های اساسی مردم به‌ویژه با رویکرد مصرف مردم در ایام عید در دستور اجرا است. استانداران در جریان این اقدامات واقف هستند و این نشست‌ها می‌تواند دیدگاه‌ها را به هم نزدیک کرده و نیاز‌ها را واقعی کند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه اساس فعالیت و کار دولت اشتغال، تولید و فعالیت واحد‌های تولید در شرایط کنونی است، گفت: در شرایط کنونی با برخی از کمبود‌ها و نقل و انتقال‌ها مواجه هستیم، باید بتوانیم نیازمندی‌ها و توانمندی‌های خود را با توجه به این شرایط ساماندهی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.