مدیر کل امور بانوان استانداری اردبیل:

بانوان ۳۷ درصد شاغلان ادارات استان اردبیل را تشکیل می‌دهند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: بانوان ۳۷ درصد شاغلان ادارات استان اردبیل را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فریبا محمدلو، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل در جشن کوثر در شهرستان نیر با اشاره به اینکه هم اکنون بانوان ۳۷ درصد شاغلان ادارات استان را تشکیل می‌دهند، افزود: اگر توانمندی بانوان به منصه ظهور برسد این قشر می‌توانند جایگاه شغلی خود را بیش از پیش ارتقا دهند.

وی افزود: ۳ مدیرکل، ۸ معاون مدیرکل، یک شهردار، ۲ معاون فرماندار و ۴۰ رییس شهرستان، ۳۹ دهیار، بیش از ۲۰ معاون اداره و ۳۰کارشناس مسئول بانوان هستند که در مناطق مختلف استان فعالیت دارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل همچنین با بیان اینکه امروز بانوان باید بیش از گذشته در عرصه‌های مختلف حضور پررنگ و موثری داشته باشند، بیان کرد: بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و این بدان معنی است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

محمدلو همچنین با اشاره به حضور فرهنگی بانوان نیز گفت: در حوزه فرهنگ و هنر ۲۴ مورد از صاحبان موسسات فرهنگی، ۱۸ مورد از مدیران آموزشگاه‌های هنری و ۱۴ مورد از صاحبان امتیاز مطبوعات استان را زنان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: همچنین ۱۷۶ بانوی عضو هیات علمی در دانشگاه‌های محقق، علوم پزشکی و آزاد، ۱۲۰ بانوی نویسنده، ۵۱ فعال حوزه عکاسی و سینما و ۱۰۰ نفر از فعالان حوزه هنر‌های تجسمی از بانوان استان می‌باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل اظهار کرد: در حوزه کسب و کار نیز مدیران زن صاحب مشاغل در استان روند افزایشی داشته و در حال حاضر بیش از ۱۵ درصد اشتغال در این بخش‌ها به بانوان اختصاص دارد.

محمدلو گفت: ۵۴ واحد صنعتی تحت مدیریت زنان در حوزه تولید لوازم خانگی، پوشاک، گیاهان دارویی، مصنوعات چرمی و مواد غذایی فعال بوده و حدود ۲۰۰ تعاونی زنان نیز در زمینه صنایع تبدیلی، گیاهان دارویی و زینتی و ۵۹ صندوق تعاونی اعتبارات خرد زنان روستایی دایر می‌باشد.

انتهای پیام/ح

۵۴ واحد صنعتی تحت مدیریت زنان در اردبیل فعالیت می کند

برچسب ها: اشتغال ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.