در جشنواره آموزشی-تحصیلی جایزه ملی ایثار مطرح شد؛

بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ نفر تحت پوشش بنیاد شهید هستند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ نفر تحت پوشش بنیاد شهید هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سومین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار صبح امروز (سه شنبه ۷ اسفند ماه) با حضور حجت الاسلام و المسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جشنواره اظهار کرد: در ایامی که قرار داریم مصادف با ۴۰ سالگی انقلاب است و در این ایام بیانیه‌ای از سوی رهبر انقلاب اسلامی تحت عنوان گام دوم منتشر شد که ۲ رکن اول و دوم آن در این جشنواره مصداق دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: رکن اول را رهبر معظم انقلاب علم و پژوهش برشماردند، چراکه جایگاه علم در کشور رفیع است و در محور علم حرکت می‌کند، علمی که در آن شهدای جهاد علمی پرچم دارند و در این علم بدون ایثارگری نمی‌توان حرکت کرد.

طهرانچی با بیان رشد دوم بیانیه گفت: در رده دوم اخلاق و معنویت قرار دارد، یعنی علمی که اخلاق و معنویت در آن جایگاه ویژه دارد و انسان را به بلوغ می‌رساند.

وی با تأکید بر اینکه ما به ایثارگران نیازمند هستیم نه ایثارگران به جشنواره، گفت: فردای درخشان در گروی نگاه به گذشته موفقیت آمیز این ملت است.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: سال آینده این جشن را در حوزه علمیه قم برگزار خواهیم کرد و ما در آستانه دهه پنجم انقلاب، گام دوم انقلاب به فرمایش رهبر معظم انقلاب هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به سابقه بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در سال ۵۸ امام راحل دستور تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران را دادند.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب اسلامی و در هشت سال دفاع مقدس برای بیش از ۲۳۰ هزار شهید در بنیاد شهید پرونده تشکیل داده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی با بیان اینکه جنگ تحمیلی جنگ نابرابری بود، بیان کرد: در حال حاضر ۵۶۲ هزار جانباز داریم و آمار حدود ۴۳ هزار آزاده که در زندان‌های عراق اسیر بودند را داریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ نفر تحت پوشش بنیاد شهید هستند و ما خانواده‌های ۵ شهید و ده شهید در کشور داریم.

وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم طبق اساسنامه در خدمت این افراد باشیم، اظهار کرد: یکی از مسائلی که امام راحل بر آن حکم دادند، مسئله آموزش بود و اعلام کردند که فرزندان ایثارگران از کودکستان تا دانشگاه به بهترین وجه باید اداره شوند.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی گفت: بنیاد شهید وظیفه دارد با هر روش موجب رشد افراد تحت پوشش خود باشد و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری آینده این مملکت دست شما‌ها است و باید اداره کنید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: مطابق آمار از کودکستان تا دانشگاه ۶۵ درصد دانش آموزان و ۲۵ درصد دانشجویان کشور به عنوان ممتاز هستند که این یک افتخار است.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی گفت: ۲۸۰۰ نفر از فارغ التحصیلان ایثارگران عضو هیئت علمی هستند.

وی افزود: طبیعتا ما باید همان طوری که امام راحل دستور دادند در طرح شاهد، فرزندان ایثارگران را از کودکستان تا دانشگاه سرپرستی و حمایت کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: تا امروز از این افراد حمایت‌های تحصیلی را انجام دادیم و بعد از آن که فارغ التحصیل می‌شوند، باید بکوشیم در ادارات دولتی و جا‌هایی که نیاز است، اشتغال یابند.

وی افزود: برنامه‌های متنوعی را برای ۲۲ اسفند ماه به مناسبت روز شهید در نظر گرفته‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی با بیان اینکه کار نهال کاری به نام شهدا را در تهران و شهرستان‌های دیگر در نظر گرفته‌ایم، افزود: همچنین ۲ افتتاح نیز داریم که در هفته شهید انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ما یک سهمیه‌ی استخدامی داریم و ۲۵ درصد از هر دستگاهی که می‌خواهد نیرو جذب کند، باید از ایثارگران استفاده کند و ما این افراد را در جا‌هایی که تخصص دارند معرفی میکنیم.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی گفت: همیشه گفته‌ام که در آزمون ورودی وزارتخانه‌ها که می‌خواهند سهمیه دهند، شرکت کنید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: آن‌هایی که در آزمون قبول نشدند، از سهمیه استفاده می‌کنند، البته صندوق اشتغال نیز افراد را منهای نخبگان تحت پوشش می‌گیرد و معرفی می‌کند.

وی افزود: همچنین صندوق به افراد وام اشتغال می‌دهد تا بتوانند در کار‌های غیر دولتی فعالیت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار