کاشت ۶ هزار نهال بوم سازگار و جنگلی در دانشگاه علوم پزشکی بابل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از کاشت ۶ هزار نهال بوم سازگار و جنگلی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: به مناسب ۱۵ اسفند روز درخت کاری برای همراهی با طبیعت ۶ هزار نهال بوم سازگار و جنگلی در دانشگاه علوم پزشکی بابل کاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محیط سبز موجب افزایش سلامت جسمی و روانی کارمندان و دانشجویان می‌شود، افزود: انجام این طرح فواید اجتماعی، استفاده‌ی همگانی، زیست محیطی و اقتصادی را نیز به همراه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در این دانشگاه گونه‌های متعدد و بی نظیر از درختان و گیاهان با عمر بیش از ۱۰۰ سال وجود دارد که برای احیا و همچنین افزایش تعداد این گونه‌ها طرح نهال کاری گونه‌های جنگلی و بوم سازگار در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بخشی از نهال‌ها در قسمت محیط اطراف دانشگاه کاشته خواهد شد تا با ایجاد دیوار سبز زیبایی منظر دانشگاه را افزایش داده و موجب کاهش صدای اطراف و درجه حرارت شود.

جلالی گفت: تیم‌های کارشناسی و متخصص در حوزه جنگل و مرکبات که متشکل از اعضای عیات علمی و کارشناسان منابع طبیعی هستند بازدید‌های متعددی از فضای دانشگاه بعمل آوردند و بر اساس نظر کارشناسی فاز اول این طرح که کاشت ۶ هزار نهال است تا پایان امسال انجام خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه وجود درختان در دانشگاه نشان دهنده پیوند قدیمی بین انسان و طبیعت است، افزود: به منظور استحکام این رابطه سعی می‌کنیم تا از درختان کهنسال قدیمی محافظت بیشتری به عمل آوریم.

وی گفت: تحقیقات نشان داده است که بیشتر بیماران بعد از عمل جراحی و یا بیماران قلبی، اگر در بیمارستان در اتاقی با منظره‌ای رو به طبیعت و درختان بستری شوند، بهبود آن‌ها سریع‌تر می‌شود.

انتهای پیام/آ

کاشت نهال در دانشگاه علوم پزشکی بابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار