نماینده مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ادارات و برخی از وزارتخانه‌ها باید به شهرستان‌ها منتقل شوند

رضیان گفت: مسئله انتقال ادارات و شرکت‌ها از تهران جدا از ایجاد اشتغال در شهرهای دیگر می‌تواند جمعیت پایتخت را هم کاهش دهد.

ادارات و برخی از وزارتخانه‌ها باید به شهرستان‌ها منتقل شوندعبدالله رضیان، نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ادارات و  برخی از وزارتخانه ها باید به شهرستان‌ها منتقل شود، گفت: فاصله بین استان‌های برخوردار و غیربرخوردار زیاد شده است و همین موضوع بحث اشتغال در روستاها و شهرهای کوچک را زیر سوال برده است.

وی افزود: مسئله انتقال ادارات و شرکت‌ها از تهران می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد و جدا از ایجاد اشتغال در شهرهای دیگر می‌تواند جمعیت پایتخت را هم کاهش دهد، ولی نباید به گونه‌ای باشد که شرکتی را از تهران خارج و در مرکز استانی مستقر کنیم.


بیشتر بخوانید: زنده شدن دوباره طرح انتقال پایتخت + صوت 


رضیان تصریح کرد:  انتقال برخی کارمندان تهران می‌تواند در خارج از پایتخت منشأ کار و تلاش شود و این موضوع کیفیت کار و بهره وری را افزایش می‌دهد و از طرفی با اعزام بعضی از نیروها به شهرستانها مشکلات مسکن خیلی از این افراد حل خواهد شد و همچنین نقدینگی در یک یا چند شهر بزرگ متمرکز نمی‌شود.

نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: فضای تفریحی برای مردم در تهران وجود ندارد و همین موضوع باعث آسیب‌هایی همچون  بی‌حوصلگی، ازدواج  و مشکلات فراوانی در پایتخت شده و مردم با اعلام یک روز تعطیل به استان‌های دیگر سفر می‌کنند و این در ترافیک‌های سنگین در آخر هفته‌ها و تعطیلات قابل مشاهده است  و به نظر می‌رسد یکی دیگر از فاکتورهای مثبت اجرای این بحث باشد.

انتهای پیام/

انتقال شرکت‌ها و وزارتخانه‌ها به خارج از تهران باید با برنامه انجام شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۸
پايتخت بابد هر چه زودتر منتقل بشه قزوين
آخرین اخبار