معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی ؛

تاکید بر ضرورت چهار بانده شدن جاده مرند - ایواوغلی

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ترانزیتی بودن جاده مرند - ایواوغلی بر لزوم چهار بانده شدن آن به منظور کاهش آمار تصادفات و تامین بستر سفر ایمن برای مردم تاکید کرد.

تاکید بر ضرورت چهار بانده شدن جاده مرند - ایواوغلیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،امیر امینی معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی در بازدید از طرح‌های راه سازی شهرستان مرند گفت: قرار شده ۱۳ کیلومتر از طرح دو بانده کردن مسیر مرند- ایواوغلی تا بیستم اسفند ماه امسال زیر بار ترافیک برود.

وی افزود: همچنین با مذاکرات انجام شده با پیمانکاران مقرر است زیرسازی و آسفالت ۵ کیلومتر دیگر از محور ارتباطی ترانزیتی مرند - ایواوغلی تا پایان سال جاری انجام شود.

وی گفت: طبق مطالعات کارشناسان وزارت راه و شهرسازی، در سه راه یامچی و محور مرند به کشکسرای نیز به صورت موقت، طرح ساخت جدا کننده ترافیک به زودی عملیاتی می‌شود.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی یادآوری کرد: در محور مرند به جلفا نیز نیاز به احداث تقاطع غیرهم سطح به طول ۷ کیلومتر است که تا خرداد ماه سال آینده بازگشایی می‌شود.

بخشی از طرح دو بانده کردن جاده ۳۵ کیلومتری ترانزیتی مرند - ایواوغلی از مدت‌ها قبل آماده است، ولی به رغم حادثه خیز بودن مسیر تاکنون بازگشایی نشده است.

داود گرشاسبی، فرماندار ویژه شهرستان مرند، اوایل دی ماه امسال خواستار بازگشایی بخش آماده این مسیر ارتباطی برای استفاده مردم و کاستن از آمار تصادفات مرگبار شد.

سرهنگ رضا کریمی نژاد جانشین رئیس پلیس راه آذربایجانشرقی نیز آن زمان با اشاره به آمار بالای حوادث رانندگی در محور مرند - ایواوغلی گفت: جهت کاهش حوادث رانندگی در این محور، هرچه سریعتر نسبت به بازگشایی ۱۳ کیلومتر مسیر مرند - ایواوغلی اقدام می‌شود.

وی با اشاره به آمار بالای حوادث رانندگی در این محور اعلام کرد: در ۹ ماه سالجاری، ۴۹ نفر از هموطنان جان خود را در اثر حوادث رانندگی در این مسیر از دست دادند.

بزرگراه مرند - ایواوغلی در دو قطعه اجرا می‌شود که قطعه اول آن به طول ۱۵ کیلومتر و قطعه دوم به طول ۲۰ کیلومتر است.

این مسیر ترانزیتی یک خطه و منتهی به مرز بازرگان، تنها گذرگاه عبور کامیون‌های باری ایران به مقصد ترکیه و کشور‌های اروپایی و بالعکس است و سالانه افزون بر ۲۰ هزار کامیون کشنده از آن استفاده می‌کنند که همین امر وقوع تصادفات خونین می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

احداث تقاطع غیرهم سطحدر محور مرند به جلفا

برچسب ها: راه و شهرسازی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار