رئیس مجلس: باز آفرینی بافت‌های ناکارآمد یکی از بستر‌های تبلور اقتصاد مقاومتی است

رئیس مجلس گفت: باز آفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری یکی از بستر‌های تبلور اقتصاد مقاومتی با مشارکت‌های مردمی و بخش غیردولتی در شهرهاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علی لاریجانی رئیس مجلس روز چهارشنبه در پیامی به 'همایش ملی بررسی تجارب بازآفرینی شهری' در سبزوار گفت: باز آفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری یکی از بستر‌های تبلور اقتصاد مقاومتی با مشارکت‌های مردمی و بخش غیردولتی در شهرهاست.

وی ادامه داد: امروزه بخش قابل توجهی از بافت‌های قدیمی و حاشیه‌ای شهر‌ها چهره و سیمای مناطق را به وضعیتی نامطلوب و تاسف برانگیز تبدیل کرده است و در صورت عدم اتخاذ سیاست‌ها و تدابیر جدی و سریع مدیریتی تحقق توسعه پایدار شهری غیرممکن خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این پیام آورده است: برای ساماندهی بافت‌های مذکور اتخاذ سیاست‌ها و راهبرد‌های واقع بینانه در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و کالبدی در راستای تجدید حیات آنها سرنوشت ساز خواهد بود و این همایش می‌تواند بستری برای ارائه راه حل این مشکلات باشد تا از گسترش این مسائل به سایر نقاط شهری در کشور جلوگیری شود.

لاریجانی افزود: با توجه به این که انجام برنامه‌های بازآفرینی شهری به توسعه شهرها، ارتقا کیفیت زندگی شهری، مشارکت شهروندی، محله گرایی، هویت گرایی و در نهایت توسعه پایدار شهری و منطقه‌ای کمک می‌کند ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: همایش حاضر می‌تواند گامی در جهت کمک به ارائه راهکار‌های نظری بازآفرینی شهری و تحقق اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴ جمهوری اسلامی ایران در حوزه مدیریت و برنامه ریزی شهری کشور باشد تا تحقق مولفه‌های توسعه پایدار شهری و منطقه‌ای که دغدغه همه متخصصان، مدیران و برنامه ریزان شهری کشور است را تسهیل کند.

لاریجانی افزود: برگزاری این همایش با تاکید بر تجربه سبزوار، در واقع فرصت مغتنمی در جهت بهره مندی از تجربیات و نقطه نظرات تمامی کارشناسان و صاحبنظران در امر باز آفرینی شهر‌ها و تدوین نقشه راه در این بخش است.

همایش ملی بررسی تجارب بازآفرینی شهری با حضور مسئولان کشوری و استانی روز‌های هشتم و نهم اسفند ماه در سبزوار برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.