شروع بکار ۱۹ تیم بازرسی ستاد سلامت نوروزی در استان مرکزی

این تیم‌ها در ایام تعطیل و غیرتعطیل به صورت شبانه روزی بر اماکن مورد نظر نظارت خواهند کرد.

شروع بکار ۱۹ تیم بازرسی ستاد سلامت نوروزی در استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جواد نظری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت:۱۰۰ بازرس بهداشت محیط در قالب ۱۹ تیم برای نظارت و بازرسی حوزه سلامت استان مرکزی در نوروز در نظر گرفته شده است.

نظری افزود: علاوه بر تعیین کشیک در حوزه‌های خدمات درمان در بخش بهداشتی اقدامات بازرسان بهداشت محیط برای حفظ و بهبود سلامت جامعه و مسافران در ایمنی آب، مواد غذایی قابل عرضه، رستوران ها، کنترل مواد دخانی، مراقبت و پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ هزار و ۱۱۳ مرکز و اماکن عرضه و خدمات عمومی زیر پوشش نظارت بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی است که در ایام تعطیلات نوروزی حداقل یک بار به هرکدام از این مراکز سرکشی می‌شود و مراکز حساس بیش از یک بار کنترل خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی در پایان گفت: این بازرسان باید روغن‌های مورد استفاده در مراحل طبخ غذا و شیرینی را نیز کنترل کرده و با خاطیان برخورد کنند. نظارت بر کنترل بهداشت مواد غذایی با اولویت مواد غذایی حساس، ساماندهی فعالیت دستفروشان، جلوگیری از فروش مواد غذایی بالقوه خطرناک و آلوده، جلوگیری از عرضه مواد غذایی فاقد بسته بندی و یا بدون مجوز و تاریخ گذشته، نظارت فعالیت شیرینی پزی‌های سنتی و واحد‌های طبخ و عرضه غذا از تکالیف بازرسان سلامت نوروزی است.

انتهای پیام/ ک.

نظارت شبانه روزی ۱۰۰ بازرس بهداشت محیط در ایام نوروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.