استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های بانوان مازندرانی

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران بر استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های بانوان استانی در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن نژاد معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران نیز در مراسم قدردانی از بانوان نمونه استان  گفت: باید الگوسازی مناسب از زندگی حضرت زهرا (س) انجام شود تا مهارت بانوان  در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و خانواده افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بانوان نیمی از منابع انسانی را تشکیل می‌دهند، افزود: نرخ بهره وری اقتصادی از منابع انسانی در کشور‌های پیشرفته حدود ۷۵ درصد است در حالی این رقم در ایران به دلیل مشارکت کم بانوان در بخش‌های مدیریتی و اقتصادی حدود ۳۰ درصد است.

حسن نژاد گفت: برای کم کردن این فاصله نیازمند مشارکت زنان در حوزه‌های اداری، کشورداری و قوای سه گانه و نهاد‌های عمومی هستیم تا وضع موجود را تا دو برابر افزایش دهیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران بر افزایش مهارت بانوان در خانواده، اجتماع و بخش‌های اقتصادی تاکید کرد و افزود: برای افرایش مشارکت بانوان در اجتماع و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند برنامه ریزی بسیار قوی در مدیریت خانواده هستیم.

طوسی مدیرکل اموربانوان استانداری مازندران نیز در این مراسم از راه اندازی استارت آپ ویژه بانوان سپرست خانوار در نیمه نخست فصل بهار سال آینده خبر داد و گفت: در این استارآپ بانوان محصولات خود را برای فروش معرفی و عرضه می‌کنند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم این نهاددر سال ۹۸ مشاغل خانگی بانوان سرپرست خانوار و فروش محصولات تولیدی و بیمه آن‌ها است.

طوسی با بیان اینکه کارکرد مهم این نهاد کارکرد در کنار بانوان استان در هنگام سختی‌ها، موانع و مشکلات است، گفت: برای فروش محصولات تولیدی بانوان موفق به دنبال راه اندازی بازارچه ها‌ی ثابت فروش هستیم.

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران از  گسترش بیمه‌های حمایتی، روستایی و عشایری برای بانوان سرپرست خانوار استان خبر داد.

وی با بیان اینکه سند توانمندی‌های بانوان استان تدوین شده است، گفت: در این سند دستگاه‌های دولتی بهزیستی، کمیته امداد جهادکشاورزی  و فنی و حرفه‌ای مشارکت دارند.

در پایان این مراسم از ۵۰ بانوی نمونه مازندران قدردانی شد.

انتهای پیام/ م

قدردانی از ۵۰ بانوی نمونه در ساری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.