حمل دام زنده سبک و سنگین بدون مجوز ممنوع است

رئیس شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی فردوس گفت: حمل دام زنده سبک و سنگین بدون مجوز ممنوع است.

حسینی، رئیس شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی فردوس در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت: هر گونه حمل دام زنده سبک و سنگین که مقصد آن خارج از شهرستان مبدا بوده و فاقد مجوز دامپزشکی باشد قاچاق محسوب می‌شود.حسینی، رئیس شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی فردوس گفت: هر گونه حمل دام زنده سبک و سنگین که مقصد آن خارج از شهرستان مبدا بوده و فاقد مجوز دامپزشکی باشد قاچاق محسوب می‌شود.


وی افزود: بر طبق شیوه نامه ضوابط اختصاصی حمل و نقل و نگهداری دام زنده، هر گونه حمل دام زنده سبک و سنگین که مقصد آن خارج از شهرستان مبدا بوده و فاقد مجوز حمل و گواهی بهداشتی از سازمان دامپزشکی باشد قاچاق محسوب می‌شود.

رئیس شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان فردوس با اشاره به دستورالعمل ابلاغی از ستاد مبازره با قاچاق کالا و ارز و همچنین تصویب نامه هیئت دولت مبنی بر شرایط حمل و نقل دام زنده گفت: حمل دام توسط اشخاص از شهرستانی به خارج از آن شهرستان چنانچه فاقد مجوز‌های لازم باشد قاچاق است.

وی بیان کرد: وفق تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا وارز ضمن ضبط دام‌های مکشوفه افرادی که مرتکب این امر گردند از یک تا سه برابر ارزش دام‌ها نیز در حق صندوق دولت محکوم می‌شوند.


حسینی افزود: مرجع کاشف از این حیث نیروی انتظامی خواهد بود و به این پرونده‌ها من بعد در شعبات ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/ب

جابه جایی دام بین شهر ستان‌ها باید با مجوز باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.