راه اندازی مجمع خیرین دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای فارس

مجمع خیرین دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان فارس راه اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد جامعی رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای فارس در جلسه هیئت مدیره مجمع خیرین تامین سلامت فارس از تشکیل مجمع خیرین این دانشگاه با الگوگیری از سایر مجامع خیرین فعال در استان، خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این مجمع در فارس با هدف مهارت‌آموزی و تربیت دانش‌آموختگانی کارآفرین در راستای کمک به اشتغال پایدار کشور راه اندازی می‌شود.

وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس به دنبال راه اندازی مجمع خیرین دانشگاه فنی و حرفه‌ای با محوریت توسعه و تجهیز دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای است.

جامعی به اهداف مهم مجمع خیرین دانشگاه فنی و حرفه‌ای اشاره و ادامه داد: ساخت خوابگاه‌های دانشجویی به منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دانشجویان، تجهیز و به روزرسانی کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه، حمایت از تاسیس و تجهیز مراکز رشد مهارتی به منظور توسعه کسب و کار‌های دانشجویی و حمایت از دانش‌آموختگان، تقویت نقش ممتاز آموزش‌های مهارتی در آموزش عالی در راستای ایجاد اشتغال پایدار، پیشبرد اقتصادی و همچنین کمک به توسعه صنعتی استان از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این مجمع است.

او ادامه داد: جذب و ساماندهی توانمندی‌های مادی و معنوی خیرین، واقفین، تشویق و ترغیب نیکوکاران، کارآفرینان و نیک اندیشان برای تقویت و گسترش زیرساخت‌های علمی، آموزشی، فرهنگی به همراه حمایت ویژه دانشجویانی که نیازمند کمک مالی از طریق صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری و کارآفرینی دانشگاه فنی و حرفه‌ای هستند از دیگر اهداف راه اندازی مجمع خیرین دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس افزود: این دانشگاه دارای ۱۳ دانشکده در کل استان فارس با بیش از ۱۳ هزار دانشجو است که سه مرکز آن در شیراز و مابقی در شهرستان‌های استان فعال هستند.

وی بیان کرد: در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان فارس دانش‌آموختگانی با مهارت فنی و آماده کار تربیت می‌شوند که پس از فارغ‌التحصیلی و یا در حین تحصیل وارد بازار کار می‌شوند.

جامعی گفت: امروز دانشجویانی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس مشغول به تحصیل هستند که دارای ایده‌های زیادی بوده و تعداد زیادی اختراع را به ثبت رسانده‌اند.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان فارس گفت: در این دانشگاه با ایده‌آل‌ها کمی فاصله داریم و در گام نخست نیازمند تجهیزات هستیم که درخواست ما حمایت و پشتیبانی توسط خیران و صاحبات صنایع است.

جامعی بیان کرد: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین نیاز‌ها ساخت و توسعه خوابگاه‌های دانشجویی است که در این زمینه نیز به منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی برای دانشجویان نیازمند مساعدت و حمایت‌های خیرین در ساخت خوابگاه هستیم.

محمدهادی ایمانیه عضو هیئت مدیره مجمع خیرین تامین سلامت فارس نیز گفت: مشکل اصلی کشور اشتغال است و این موضوع نیز در تمام عرصه‌های تاثیرمنفی گذاشته که اگر بتوانیم مجمع خیرین اشتغال در استان داشته باشیم بسیار موثر است.

ایمانیه گفت: در راه اندازی مجمع خیرین دانشگاه فنی و حرفه‌ای که هدف خود بسترسازی برای ایجاد اشتغال و تربیت نیرو‌های متخصص در بخش صنعت است، نیاز به حمایت استاندار و مسئولان اداره کل صنعت، معدن و تجارت است.

وی گفت: آماده ایم در شورای عالی مجامع خیرین دانشگاه فنی و حرفه‌ای را در تشکیل مجمع خیرین حمایت کنیم.

علی اکبر رامجردی مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس نیز آمادگی این تشکیلات را برای همکاری در راه‌اندازی مجمع خیرین دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس اعلام کرد.
انتهای پیام/م

تشکیل مجمع خیرین دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار