معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت:

بازگشت هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی غیرفعال به چرخه تولید

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از بازگشت هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی غیرفعال به چرخه تولید خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در نمایشگاه توانمندی‌های صنعت مازندران در محل دائمی نمایشگاه بین المللی قائم شهر گفت: هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی از ابتدای امسال تاکنون غیرفعال بودند به چرخه تولید بازگشته اند.

وی از اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان برای تامین نقدینگی و کمک به واحد‌های تولیدی خبر داد و افزود: این موضوع از هفته آینده با کمک بانک‌های کشور اجرایی می‌شود.

مقیمی با اشاره به توزیع این اعتبارات، گفت: توزیع اعتبارات باتوجه به فضای تولید در هر استان برای واحد‌های غیرفعال، یا واحد‌هایی که با ظرفیت‌های پایین فعالیت می‌کنند، اجرایی خواهد شد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: با اقدام دولت در ممنوعیت واردات هزار و ۳۳۹ قلم کالای مشابه تولید داخل، حدود ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه به صنایع کشور وارد شود.

وی مشکل دیگر واحد‌های صنعتی را نیاز ارزی اعلام کرد و ادامه داد: برخی از واحد‌ها مواد اولیه آنان نیازمند ارز است که این موضوع هم با رصد مشکل این واحد‌ها توسط کمیته مشترکی که با بانک مرکزی تعیین شده حل و فصل شود.

۸۵ شرکت تولیدی مازندران تازه‌ترین محصولات و دستاورد‌های خوددر بخش‌های صنایع فلزی، سلولزی، شیمائی، غیرفلزی، ساختمانی، نساجی، برق و الکترونیک ومواد غذائی را در نمایشگاه توانمندی‌های صنعت مازندران به تماشا گذاشتند.

عرضه محصولات با برند‌های معتبر وکیفیت مطلوب باقابلیت صادراتی از ویژگی‌های نمایشگاه صنعت، معدن و تجارت مازندران بود که بااستقبال مردم روبرو شد.

نمایشگاه صنعت، معدن و تجارت مازندران تا ۱۱ اسفند در محل دائمی نمایشگاه بین المللی قائم شهر بر پا است و علاقه مندان می‌توانند روز‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۱ از این نمایشگاه دیدن کنند.

انتهای پیام/آ

فعال شدن ۱۶۰۰ واحد صنعتی غیرفعال

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار