کپسول فضایی اژد‌ها، فردا به ایستگاه فضایی پرتاب می‌شود

کپسول فضایی بدون سرنشین اژد‌ها فردا با محموله‌های خوراک و تجهیزات به ایستگاه فضایی فرستاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، تنها یک روز تا پرتاب کپسول فضایی بدون سرنشین اژد‌ها به ایستگاه فضایی بین المللی باقی مانده است و کارشناسان هواشناسی اعلام کرده‌اند وضعیت آب و هوا به احتمال زیاد در روز پرتاب مناسب خواهد بود که این سبب به تعویق نیفتادن پرتاب کپسول می‌شود.
 

زمان پرتاب کپسول فضایی اژد‌ها روز شنبه ساعت ۲:۴۹ دقیقه صبح به وقت محلی EST خواهد بود؛ کارشناسان نگرانی‌هایی درباره احتمال ابری شدن هوا و ایجاد جبهه‌هایی از ابر کومولوس در آسمان و احتمال بارش باران در لحظه پرتاب دارند، اما با احتمال ۸۰ درصد وضعیت هوا در آن روز مناسب خواهد بود.
 

اولین ماموریت کپسول فضایی اژد‌های شرکت اسپیس ایکس با نام Demo-۱ برای انتقال محموله‌های خوراک و تجهیزات به ایستگاه فضایی بین‌المللی هفته آینده انجام خواهد شد و در صورت موفقیت آمیز بودن پرتاب، در آینده نه چندان دور پرتاب کپسول سرنشین دار برای حمل و نقل فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی انجام خواهد شد.
 

کپسول فضایی اژد‌ها با استفاده از موشک فالکون ۹ از مقر پرتابی ۳۹A واقع در مرکز فضایی کندی ناسا در کیپ کاناورال فلوریدا به فضا پرتاب خواهد شد.
این پرتاب در روز ۲ ماه مارس سال جاری میلادی انجام خواهد شد و پس از چند روز اتصال به بدنه خارجی ایستگاه فضایی بین المللی در تاریخ ۸ ماه مارس به زمین بازخواهد گشت.
۲ شرکت اسپیس ایکس و بوئینگ تحت قرارداد با ناسا برای پرتاب فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی قرار دارند و در مرحله اول اسپیس ایکس کپسول فضایی اژد‌ها را راهی ایستگاه فضایی بین المللی خواهد کرد.
 

شرکت بوئینگ نیز در حال اتمام مراحل ساخت فضاپیمای CST-۱۰۰ Starliner است و به گفته کارشناسان در ماه آوریل سال میلادی جاری می‌تواند به ماموریت‌های فضایی اعزام شود.
 
هدف ناسا از همکاری با اسپیس ایکس و بوئینگ وابسته نبودن به روسیه و استفاده از کپسول فضایی سایوز روسی برای انتقال تجهیزات و فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی است.
 
کارشناسان تخمین می‌زنند در صورت روی ندادن حادثه غیر مترقبه کپسول فضایی روز یکشنبه مورخ ۳ ماه مارس به ایستگاه فضایی بین المللی متصل خواهد شد.
 

محموله جایسازی شده در کپسول فضایی اژد‌ها ۴۰۰ پوند وزن دارد، افزون بر مواد خوراکی و تجهیزات برای بررسی اثر‌های سفر فضایی بر فضانوردان یک ماکت فضانورد مجهز به انواع حسگر نیز در کپسول فضایی قرار داده شده است.
 
ناسا اعلام کرده است کپسول فضایی پس از بازگشت به زمین در سواحل شرقی اقیانوس اطلس، نزدیک فلوریدا فرود می‌آید که در آنجا به وسیله کشتی‌های مخصوص از آب گرفته مس‌شود تا در ماموریت‌های آتی مورد استفاده قرار گیرد.
منبع:Spsce
انتهای پیام/
 

شمار معکوس برای پرتاب کپسول فضایی اژد‌ها به فضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار