آخرین اخبار از خودروی روداستار ماسک در ادامه سفر به عمق فضا

خودروی الون ماسک برای یک میلیارد سال در منظومه شمسی به گردش خواهد پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یک سال از پرتاب خودروی رود استار قرمز رنگ تسلا (Red Telesla Roadster) همراه با موشک هوی فالکون (Falcon Heavy) به فضا می‌گذرد؛ ماسک خودروی شخصی خود را به همراه یک آدمک مخصوص آزمایش خودرو به نام استار من به فضا فرستاده است.
 
پس از گذشت یک سال از پرتاب این خودروهمچنان به سفر در فضا می‌پردازد و به تازگی ماسک اعلام کرده است نام کارکنان شرکت اسپیس ایکس را روی یک پلاک به وسیله تابش پرتو لیزر حک کرده و همراه استارمن به فضا فرستاده است.
 

کارشناسان تخمین زده اند استار من بیش از نیم میلیارد مایل (به طور تقریبی ۷۶۰ میلیون کیلومتر) به دور خورشید سفر کرده است.
 
خودرو‌های شرکت تسلاموتورز گارانتی چهارساله یا حدود ۸۰ هزارکیلومتر کارکرد دارند و اکنون خودروی روداستار ماسک مسافتی بسیار بیشتر از گارانتی شرکت خود را در فضا طی کرده است.
 
الون ماسک تخمین می‌زند خودروی الکتریکی او درمدار سیستم خورشیدی به مدت یک میلیارد سال باقی بماند؛ کارشناسان تخمین زده اند تنها ۶ درصد احتمال دارد که خودروی رود استار با کره زمین در طول یک میلیون سال آینده تصادف کند.
 

شرکت اسپیس ایکس در ادامه طرح‌های فضایی پیشتازانه خود در نظر دارد در سال جاری فضانوردان را با استفاده از کپسول فضایی اژد‌ها به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کند همچنین طرح ساخت موشک پرقدرت فالکون ۹ برای پرتاب به کره مریخ در دست اجراست.
 
منبع: teslarati
 
انتهای پیام/

خودروی ماسک تاکنون چه میزان در فضا گردش کرده است؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار