رئیس کل بیمه مرکزی:

تاثیر کارگزاران بیمه‌ای بر صنعت بیمه غیر قابل انکار است

سلیمانی گفت: کارگزاران با توان، تجارب فنی و دانش بیمه‌ای می‌توانند بهترین نرخ را به بیمه گذاران پیشنهاد کنند، در واقع تاثیر این نهاد‌ها بر بیمه کشور غیر قابل انکار است.

ببه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی، در دیدار با کارگزاران صنعت بیمه اظهار کرد: کارگزاران با توجه به توان تجارب فنی و دانش بیمه‌ای می‌توانند بهترین نرخ و شرایط را به بیمه گذاران پیشنهاد کنند و در حقیقت مشاور قابل اعتمادی برای بیمه گران و بیمه گذاران باشند.

رییس کل بیمه مرکزی در این دیدار ضمن ارزشمند خواندن دغدغه‌های کارگزاران بیمه ای تصریح کرد: تسلط کارگزاران به مفاهیم بیمه ای و اشراف کامل آنان به جزئیات فرایند تعیین نرخ و شرایط و همچنین ریسک های بیمه ای می تواند به افزایش ضریب اعتماد عمومی و در نهایت توسعه صنعت بیمه منتهی شود.

وی با بیان این نکته که کارگزاران فقط مشاوران بیمه‌گذاران نیستند، اظهار کرد: صنعت بیمه با خارج کردن کارگزاری ها و نمایندگی های بیمه از مسیر فروش بیمه نامه نفع چندانی نخواهد برد و در دراز مدت این فرایند به زیان صنعت بیمه تمام خواهد شد.


بیشتر بخوانید: توسعه صنعت بیمه به آرامش روانی جامعه کمک می‌کند


سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح آخرین وضعیت صنعت بیمه در کشور تصریح کرد: نهاد ناظر در راستای صیانت از حقوق بیمه گذاران و بیمه گران، جلوی نرخ و شرایط غیر عادی و غیر حرفه ای بیمه نامه ها به خصوص در بخش ثالث و درمان را خواهد گرفت.

وی با تاکید بر ضرورت بروزرسانی سیستم های فروش نمایندگی ها و کارگزاری های صنعت بیمه افزود: صنعت بیمه باید استارتاپ ها را به عنوان یک سیستم کمک رسان بپذیرد و نهاد ناظر نیز با قانونمند کردن آن زمینه علمی تر شدن فعالیت های صنعت بیمه را فراهم خواهد کرد.

سلیمانی نسبت به لزوم تقویت بخش آموزش و بحث کادرسازی در صنعت بیمه تاکید کرد و گفت: تمرکز بر بخش آموزش در سطح عالی از اهداف مهم بیمه مرکزی است و قصد داریم با هم اندیشی دانشگاه ها، موضوع جانشین پروری در صنعت بیمه را با جدیت دنبال کنیم.

رییس کل بیمه مرکزی در پایان این مراسم ابراز امیدواری کرد که با فراهم شدن بسترهای کافی، کارگزاران نیز بتوانند در تدوین و اصلاح آیین نامه ها به شورای عالی بیمه کمک کنند.

گفتنی است در آغاز این مراسم جمعی از کارگزاران صنعت بیمه مشکلات و دیدگاه های خود را با رئیس کل بیمه مرکزی، معاون نظارت و مدیران ارشد بیمه مرکزی مطرح کردند.

انتهای پیام/

کارگزاران مشاوران صنعت بیمه به شمار می‌روند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار