معاون امور عمران روستایی بنیاد مسکن کشور در اردستان خبر داد؛

وجود ۱۱۰هزار واحد مسکونی خلاف قانون در روستا‌های کشور

شاملو گفت: ساخت حدود ۱۱۰هزار واحد مسکونی خلاف قانون در روستا‌های کشور گزارش شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدرضا شاملو در جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های اردستان با بیان اینکه بنیاد مسکن ملزم به تهیه طرح هادی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار است افزود: تهیه طرح هادی برای روستا‌های زیر ۲۰ خانوار جزو تکلیف و وظایف بنیاد مسکن نیست، با این حال در صورت اختصاص اعتبار از سوی کمیته برنامه ریزی شهرستان، بنیاد مسکن تهیه طرح هادی را برای روستا‌های زیر ۲۰ خانوار در برنامه قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۸ هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد که دوره ۱۰ ساله طرح هادی آن‌ها به پایان رسیده و نیازمند بازنگری هستند گفت: بازنگری در طرح هادی این روستا‌ها نیازمند ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

شاملو با بیان اینکه در کارگروه ملی، ۶ روستای اردستان به عنوان روستای هدف گردشگری پیشنهاد شده گفت: از محل فروش زمین در روستا‌ها ۳۰ درصد از این مبلغ برای خدمات و کار‌های حقوقی و ۷۰ درصد برای خود آن روستا هزینه می‌شود.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سیدصادق طباطبائی نژاد، نماینده مردم اردستان در مجلس هم با بیان اینکه بیشترین مشکلات مردم در روستا‌ها به حوزه بنیاد مسکن مربوط است گفت: در سال آینده ۱۰۰ میلیارد ریال در اختیار نماینده گذاشته می‌شود که تمام آن را در حوزه بنیاد مسکن صرف خواهیم کرد.

 انتهای پیام / ا 

 وجود واحد مسکونی خلاف قانون در روستا‌های کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.