محله سادات نایین قدیمی‌ترین بافت تاریخی شهرستان

داشتن پیشینه کهن در محله سادات نایین، باعث معرفی این محله به عنوان قدیمی‌ترین بافت تاریخی شهرستان شده است.

محمود مدنیان رئیس میراث فرهنگی و گردشگری نایین در گفتگو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: بافت‌های قدیمی و بنا‌های تاریخی محمدیه نایین، از نظر جاذبه‌های گردشگری، آثار تاریخی و همچنین جاذبه‌های طبیعی، در زمینه خود منحصر به فرد می‌باشد و این باعث شده تا بعنوان قدیمی‌ترین محله در شهرستان معرفی شود.

گفت: محمدیه با وجود اینکه در چند دهه گذشته به عنوان روستا معرفی شده بود و امروز به عنوان یکی از محله‌های نایین شناخته می‌شود مردم آن در حفظ بافت قدیمی و تاریخی خود تلاش نموده اند.

وی با بیان اینکه در گذشته وجود منابع حیاتی مثل آب باعث استقرار انسان‌ها در کنار یکدیگر شده، افزود: شکل گیری محمدیه در کنار قنات‌های آب صورت گرفته و این شکل گیری از ابتدا تا انتهای محمدیه ادامه دارد و عکس‌های هوایی گرفته شده از محمدیه نشانگر وجود بافت خطی در محمدیه است.

به گفته کارشناس میراث فرهنگی و گردشگری نایین، وجود مساجد و حسینیه‌های با قدمت زیاد در محمدیه نشانگر، پیشینه مذهبی کهن در این منطقه می‌باشد که وجود سادات در محمدیه که مشهور به منطقه‌ای سادات پرور شده، موید همین امر است.

وی همچنین به دیگر جاذبه‌های محمدیه اشاره نمود و گفت: وجود آسیاب ریگاره که برای کشف چنین جاذبه غنی افتخار می‌کنیم، همچنین وجود آب انبار‌ها مثل آب انبار دوقلویی که در وسط میدان کبیر محمدیه قرار دارد ویا وجود یخچال‌های طبیعی، محمدیه را منحصر به فرد کرده است.

مدنیان در پایان خاطر نشان نمود: مردم محمدیه با همت و همدلی که زبان زد خاص عام است برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و جاذبه‌های طبیعی محمدیه به گردشگران تلاش کنند چرا که هر سال بر تعداد میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی افزوده می‌شود و همین امر باعث رونق اقتصادی محله شده است.

انتهای پیام/ف

محله سادات نایین  قدیمی‌ترین بافت تاریخی را دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.