رئیس مرکز شورا‌های حل اختلاف کشور خبر داد؛

۳۱ درصد پرونده‌های قضایی به صلح و سازش ختم شد

رئیس مرکز شورا‌های حل اختلاف کشور با بیان اینکه ۳۱ درصد پرونده‌های قضایی منجر به سازش شده است گفت: در سال گذشته ۱۰ هزار زندانی مالی توسط شورا‌های حل اختلاف از زندان آزاد شدند.

۳۱ درصد پرونده‌های قضایی به صلح و سازش ختم شدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی احمدی میانجی رئیس مرکز شورا‌های حل اختلاف کشور در حاشیه همایش منادیان صلح، اظهار کرد: در سال ۹۶ نزدیک به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار پرونده حقوقی وارد دستگاه قضایی شده که از این میان یک میلیون و ۹۰۰ هزار پرونده وارد دادگستری و مابقی معادل ۵۹ درصد پرونده‌ها به شورا‌های حل اختلاف ارسال شده است.

وی گفت: در سال ۹۶ حدود ۵۰۰ پرونده قتل به صلح و سازش منجر شده و این موضوع اقدام بسیار سختی است که از خانواده متوفی رضایت بگیریم.

وی به رضایت مردم در پرونده‌های شورا‌های حل اختلاف تاکید کرد و گفت: در سال ۹۶ از بین ۳ میلیون ۵۰۰ هزار آراء صادره در پرونده‌ها حدودا ۱۶۰ هزار پرونده مورد اعتراض مجدد قرار گرفت و میزان اعتراض پرونده‌ها در شورا‌های حل اختلاف بسیار پایین است.

این مقام مسئول تصریح کرد: مشکلات استخدامی کارکنان شورای حل اختلاف و پوشش بیمه‌ای آنان در سال ۹۸ برطرف می‌شود.

وی افزود: وضعیت کارمندان شورای حل اختلاف به خصوص جوانانی که زحمت می‌کشند و اکنون مشغول به کار هستند باید در سال آینده مشخص شود.

حجت الاسلام و المسلمین میانجی یادآور شد: در سال ۹۷ برای هر ماه ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پول بیمه پرداخت کردیم و از ابتدای سال تاکنون هزار نفر به بیمه شدگان شورای حل اختلاف اضافه شده است که افزایش آن را در سال ۹۸ در دستور کار خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: قانون شورای حل اختلاف در ۲۴ بهمن مجددا تمدید شد و یکی از مهمترین الویت‌های ما این است که این قانون در سال ۹۸ دائمی شود.

حجت الاسلام احمدی میانجی به بهبود شرایط کاری پرسنل شورای حل اختلاف اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی ارائه دادند که دستگاه قضایی در استخدام‌های اداری باید از ۹۰ درصد نیروی شورا‌های حل اختلاف استفاده کنند و امیدواریم جمعیت حامیان این طرح در مجلس افزایش یابد.

وی به خدمات پرسنل شورا‌های حل اختلاف کشور در کاهش پرونده‌ها اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۰ هزار زندانی مالی توسط شورا‌های حل اختلاف از زندان آزاد شدند و در عید نوروز سال ۹۷ شخصی توانست ۴۳۰ زندانی را مورد بررسی قرار داده وتوانست ۱۲۰ نفر را از زندان آزاد کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار