تهیه نقشه کاداستر در عرصه‌های جنگلی مازندران

مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری گفت: با سند دار شدن عرصه‌های جنگلی استان تا پایان سال، نسبت به تهیه نقشه کاداستر اقدام می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید محسن موسوی تاکامی مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری در نشست با خبرنگاران گفت:  حدود ۱۱۶ هزار هکتار جز تعهدات ما بر طبق برنامه بود که ما حدود ۵۷۰ هزار هکتار مازاد در این زمینه قرارداد بستیم که ۵۰۰ هکتار آن علاوه بر کار‌های روتین در امر کاداستر است.

وی با اشاره به برگزاری جشن کاداستر و انفال در سوادکوه در هفته منابع طبیعی گفت: این جشن در سطح کشور نادر و مازندران در این حوزه پیشتاز است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری با عملیات آبخیزداری کار‌های شاخصی انجام شد، افزود: بحث کنترل سیلاب، لایه روبی و خارج کردن رسوبات اقداماتی است که انجام شده و عملیات آبخیزداری در دستور کار منابع طبیعی است.

موسوی تاکامی گفت: فرسایش در کشور ۱۶/۷ تن در هکتار و در مازندران از متوسط کشوری بیشتر است که باید تا افق  ۱۴۰۴ آن را به ۵ تا ۸ تن در هکتار برسانیم.

وی به آفت شمشاد اشاره کرد و افزود: ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار شمشادستان در حوزه اداره کل منابع طبیعی ساری وجود دارد که همه آن به آفت بلایت و شب پره شمشاد آلوده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری گفت: آفت شمشاد از کشور‌های دیگر وارد ایران شده و ما برای نجات شمشادستان‌ها در تلاشیم قلمه‌هایی را داخل خزانه بیاوریم و با آفت مبارزه کنیم تا بتوانیم جلوی انقراض این گونه را بگیریم.

موسوی تاکامی افزود: تاکنون به مناسبت هفته منابع طبیعی یک میلیون و ۹۰۰ هزار اصله درخت از نوع جنگلی، اکالیپتوس و صنوبر توزیع شده است.

وی گفت: تولید گاز‌های گلخانه‌ای از دلایل تغییرات آب و هوایی است و در کشور ما بیش از ۶۰۰ میلیون تن گاز‌های گلخانه‌ای تولید می‌شود.

انتهای پیام/ م

سند دار شدن عرصه‌های جنگلی مازندران تا پایان سال

برچسب ها: محیط زیست ، عکس طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.