مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی:

مشارکت‌های مردمی شفاف سازی می‌شوند

مدیر کل بهزیستی خراسان رصوی گفت: اساسی‌ترین طرح بهزیستی شفاف سازی مشارکت‌های مردمی است که امکان رصد و پایش و نحوه هزینه کرد را برای خیرین نیز فراهم می‌کند.

مشارکت‌های مردمی شفاف سازی می‌شوندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حمیدرضا پوریوسف مدیر کل بهزیستی خراسان رصوی  در جلسه مشارکت‌های مردمی بهزیستی تربت حیدریه  گفت: چنانچه بتوانیم خدمات خوبی در خانه به خانوار‌های دارای افراد معلول ارائه کنیم دیگر نیازی نیست خانواده فرزند خود را به بهزیستی بسپارد، لذا چندین طرح برای حمایت از افراد تحت حمایت بهزیستی نیز در دست اجراست.
 
وی تصریح کرد: اساسی‌ترین طرح بهزیستی شفاف سازی مشارکت‌های مردمی است که امکان رصد و پایش و نحوه هزینه کرد را برای خیرین نیز فراهم می‌کند و افراد خیر از ابتدای جذب و هزینه کرد نیز می‌توانند وجوه نقدی و یا غیر نقدی خود را رصد که چگونه هزینه شده است.

مدیر کل بهزیستی خراسان رصوی طرح‌های نوین و الکترونیکی را از دیگر این طرح‌ها دانست و افزود: با توجه به قرار گرفتن در دنیای ارتباطات، شرایطی فراهم کردیم که مشارکت‌های مردمی و افراد خیر بتوانند با سامانه‌های رسمی و اعلام شده از سوی بهزیستی در هر لحظه و هر جا که هستند وجوه خود را به بهزیستی اهدا کنند.

پوریوسف از توانمند سازی افراد تحت حمایت بعنوان سومین طرح بهزیستی یاد کرد و گفت: هر چند خدمات حمایتی نیاز است، اما پایدار‌تر و ارزشمند‌تر از آن توانمند سازی جامعه هدف است که بتوانند با خدمات تخصصی در حوزه‌های مختلف توانمند شوند.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا امسال به کمک سازمان صنعت و معدن ۳۵۷ معتاد کارتن خواب متجاهر در واحد‌های صنعتی مشغول به کار شدند و این بیانگر آن است که می‌توان با مشارکت سایر نهاد‌ها و گروه‌های همیار و خودیار که دغدغه آسیب‌های اجتماعی را دارند بخشی از مشکلات جامعه مرتفع شود.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: در حال حاضر ۷۵ درصد مشارکت‌های مردمی متعلق به موسسات غیر دولتی و خیریه هاست و تنها ۲۵ درصد سازمان بهزیستی کمک می‌کند و این بدان معناست که هر جا مردم باشند موفقیت به مراتب بهتر و بیشتر و اثر بخش‌تر حاصل می‌شود.

پوریوسف  گفت: طرح‌های مختلفی با قرارگاه ثامن الائمه (ع) و خاتم الانبیاء (ص) سپاه پاسداران و آستان قدس رضوی در حوزه‌های اشتغالزایی، سازندگی و تامین جهیزیه بخصوص در شهر‌های مرزی نیز در دست اقدام داریم.

زهره اقبال نیا رییس اداره بهزیستی تربت حیدریه هم در این نشست به تشریح گزارشی از مشارکت‌های مردمی در سالجاری پرداخت و گفت:   بهزیستی تربت حیدریه ۵ هزار و ۱۰۰ نفر را تحت پوشش دارد که از این تعداد ۹۵۰ نفر مستمری ماهانه و همچنین ۸۳۹ نفر مستمری از محل هدفمندی یارانه‌ها نیز دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: از مجموع ۲ هزار زن سرپرست خانوار ۶۰۰ نفر مستمری ماهانه دریافت می‌کنند و بقیه نیز بازتوان شده اند.

رییس اداره بهزیستی تربت حیدریه در بیان مقایسه مشارکت‌های مردمی نسبت به سال گذشته افزود: در سال ۹۶ یک میلیارد و ۲۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مشارکت نقدی داشتیم که امسال تا اول اسفند این میزان مشارکت‌ها به ۸۷۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی گفت: در حوزه مشارکت‌های غیر نقدی که شامل پوشاک، خوراک، جهیزیه و لوازم خانگی می‌شود سال گذشته یک میلیارد و ۲۴۸ میلیون تومان و امسال نیز تاکتون یک میلیارد و ۴۷۷ میلیون تومان مشارکت غیر نقدی داشتیم.
 
انتهای پیام//د.ش

برگزاری جلسه مشارکت‌های مردمی بهزیستی تربت حیدریه

برچسب ها: بهزیستی ، معلولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار