آبگیری ۷۲ درصدی سد‌های مازندران

۷۲ درصد از حجم مخازن سد‌های مازندران تاکنون آبگیری شده است.

سید جمال موسوی معاون بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: تاکنون بیش از ۷۲ درصد از حجم مخازن سد‌ها و ۸۵ درصد از حجم مخازن آب بندان‌های استان آبگیری شده است.

وی با بیان اینکه ریزش جوی در ۵ ماه گذشته ۲۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: بیش از ۵۱۰ میلیون متر مکعب از حجم سد‌ها و آب بندان‌های استان آبگیری شده است که ۲۳۵ میلیون متر مکعب آن مربوط به سد‌ها و ۲۷۵ میلیون متر مکعب مربوط به آب بندان هاست.

معاون بهره برداری آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه از ۲۶ هزار کیلومتر مربع از حوزه آبریز استان حدود ۱۵ هزار کیلومتر آن پوشیده از برف است، افزود: میزان ضخامت برف حدود ۳۰ سانتی متر به طور میانگین برآورد می‌شود که این امر پشتوانه بسیار خوبی برای ذخیره آب در استان محسوب می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه ظرفیت آبی استان محدود است گفت: گرچه شرایط آبی امسال نسبت به سال گذشته مناسب‌تر است، اما تقاضا و مصرف باید مدیریت شود تا در فصل گرما با مشکل کم آبی مواجه نشویم.

وی از کشاورزان خواست ضمن صرفه جویی در مصرف آب نسبت به آبگیری کامل آب بندان‌ها در فرصت باقیمانده اقدام و از هم اکنون نسبت به شخم و شیار اراضی خود اقدام کنند.

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه تسریع در زمان کشت موجب تقویت سفره‌های آب زیرزمینی خواهد شدف افزود: کشاورزان بر اساس توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به الگوی کشت در یک دشت اقدام کنند تا در یک دشت تنوع کشت‌های زودرس و دیررس که مشکلاتی را در تقسیم و توزیع آب ایجاد می‌کنند ایجاد نشود.

انتهای پیام/ک


آبگیری ۵۱۰ میلیون متر مکعبی منابع ذخیره آب

برچسب ها: وزارت نیرو ، سدسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.